Gå til innhold

IQdata vil ikke gi meg nytt kort :x


Anbefalte innlegg

I fjor sommer hadde jeg noen problemer med cd brenneren min. Hver gang jeg prøvde og brenne en cd fikk jeg den samme error beskjeden. Jeg dro ned på IQ data og sa det var noe feil med brenneren. Jeg forklarte i detalj hva som skjedde, og at jeg hadde brukt masse cder på og finne problemet. Det var nødt til og være noe feil med brenneren. Det han svarte var at jeg ikke måtte bruke dataen samtidig som jeg brente cder, og at jeg måtte bruke et annet merke på cdene. Jeg kjøpe en pakke Verbatim og de fungerte heller ikke.

 

Jeg dro ned igjen, og etter en liten krangel gikk de med på og se på brenneren. Men ifølge han var det 90% sikkert at jeg hadde gjort noe feil med instillinger i Nero. Jeg dro ned med pcen og etter noen dager fikk jeg den igjen. Det var noe feil med brenneren. Jeg fikk en ny Lite on 40x (leverte inn 32x :D )

 

Konklusjonen er at de kunne tatt imot brenneren med engang, istedenfor og krangle så innmari. Og de kunne gjerne skaffet seg noen folk som var litt mer profesjonelle. Fyren ville jo at jeg skulle kjøpe dobbelt så dyre plater som nødvendig. Han mente det hjalp. Men jeg hadde heldigvis rett! Den nye brenneren er jeg veldig fornøyd med. Men iq får skjerpe seg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Het IQdata her (oslo) frem til for noen uker siden.

 

Siden så mye negativt er sagt om Iqdata, eller didigtal impuls da, så vil jeg si at jeg er kjempefornøyd. Og for oss i Oslo er det et godt alternativ til køene hos komplett! Rart at ikke fler går på IQ/digital impuls i steden for komplett.

Lenke til kommentar
Het IQdata her (oslo) frem til for noen uker siden.

 

Siden så mye negativt er sagt om Iqdata, eller didigtal impuls da, så vil jeg si at jeg er kjempefornøyd. Og for oss i Oslo er det et godt alternativ til køene hos komplett! Rart at ikke fler går på IQ/digital impuls i steden for komplett.

 

Tror ikke folk vet om det. Skulle handle på Komplett en gang i vinter. Jeg kom til Komplett 10:30 og da var butikken fortsatt stengt (det var fullt veikaos den dagen på grunn av nattens snøvær). Det sto FULLT av folk utenfor og venta, så jeg bare spaserte forbi, inn på Digital Impuls (som var åpent) og kjøpte de CD-R'ene jeg skulle ha, og spaserte forbi tilbake. Var forøvrig fornøyd med prisene (samme pris på Verbatim som på Komplett faktisk) og servicen (hyggelig betjening).

Lenke til kommentar
og at jeg måtte bruke et annet merke på cdene. Jeg kjøpe en pakke Verbatim og de fungerte heller ikke.

 

Hørte ikke ut som han hadde helt peil. Eneste forskjellen på de forskjellige CD-R merkene er jo hvor holdbare de er. De ALLER billigste har nok noen feilbrenninger, men da er de billige. Den største forskjellen er jo hvor mange år de lagrer data'ene trygt. Verbatim (og til dels MMore) er ok, mens Kodak visstnok er de CD-R platene som lagrer dataene trygt lengst. Men de koster jo 3-4 ganger mer også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...