Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Svart skjerm - Ingen singal - Ny pc -


Anbefalte innlegg

Funny funny =) jeg skal sende inn CPU og Hovedkort til skjekking evt reprasjon nu, får se om dette hjelper =) Men nå sier dere jo skjermkortet er feil? Woot? skjermkortet er vell det som minst kan være skada, det er jo nesten dekt med plast rundt hele :) men kanksje produksjonsfeil elrno, funker ikke Hk og Prossesor når jeg får det tilbake skal jeg sende inn skjermkort =)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Hei,

prøver å bygge ny pc og har fått akkurat samme problem som deg!

 

Død skjerm, ellers er det liv i vifter og sånn. Rød og blå led lyser på hovedkortet (står ikke hva det betyr i manualen som følger med).

 

- Samme hovedkort (P7N SLI Platinum)

- Samme CPU (Core 2 Duo E8400)

 

Jeg har prøvd to forskjellige grafikkort uten at det hjalp. Har også prøvd to forskjellige rambrikker.

 

Leser på nettsidene til produsenten at hovedkortets BIOS bare støtter E8400 prosessoren fra BIOS versjon 1.1 (les her) og trykk CPU-support...

 

Kan det være dette som et problemet? Biosen blir muligens levert i v1.0 sammen med hovedkortet?

 

Og i så fall: hvordan får man oppgradert biosen når den ikke starter engang?

 

Skal det være mulig å starte opp til bios uten CPU montert på hovedkortet?

Lenke til kommentar
Hei,

prøver å bygge ny pc og har fått akkurat samme problem som deg!

 

Død skjerm, ellers er det liv i vifter og sånn. Rød og blå led lyser på hovedkortet (står ikke hva det betyr i manualen som følger med).

 

- Samme hovedkort (P7N SLI Platinum)

- Samme CPU (Core 2 Duo E8400)

 

Jeg har prøvd to forskjellige grafikkort uten at det hjalp. Har også prøvd to forskjellige rambrikker.

 

Leser på nettsidene til produsenten at hovedkortets BIOS bare støtter E8400 prosessoren fra BIOS versjon 1.1 (les her) og trykk CPU-support...

 

Kan det være dette som et problemet? Biosen blir muligens levert i v1.0 sammen med hovedkortet?

 

Og i så fall: hvordan får man oppgradert biosen når den ikke starter engang?

 

Skal det være mulig å starte opp til bios uten CPU montert på hovedkortet?

 

Da skal jeg Sende dette til aminto og hvis dem ikke finner noen feil for meg, skal dem få lov å flashe det for meg, er jo helt høl i hue å levere pc deler som ikke er opptatert når du kjøper nye ting.. tar sikkert 2 sec for produsentene å legge inn den nye isteden for den gamle :p

Lenke til kommentar

I dag har jeg prøvd med ny prosessor som dette hovedkortet skal støtte også i bios v1.0. Nemlig INTEL Celeron 420 1.60GHz, LGA775

 

Dessverre for meg hjalp det ingenting.

 

Etter å ha prøvd forskjellige rambrikker, strømforsyning, cpu og grafikkkort sitter jeg igjen med det jeg er overbevist må være et defekt hovedkort.

Lenke til kommentar
I dag har jeg prøvd med ny prosessor som dette hovedkortet skal støtte også i bios v1.0. Nemlig INTEL Celeron 420 1.60GHz, LGA775

 

Dessverre for meg hjalp det ingenting.

 

Etter å ha prøvd forskjellige rambrikker, strømforsyning, cpu og grafikkkort sitter jeg igjen med det jeg er overbevist må være et defekt hovedkort.

 

Har enda ikke fått igjen noe hovedkort, men Sikkert å vist jeg bytter hk til ASUS-sesrien =) ikke fornøyd med MSI i det hele tatt..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...