Gå til innhold

Asus P5B-E problemer og forslag til nytt kort.


Anbefalte innlegg

Hei, to spørsmål her til de som har lyst til og hjelpe :=) Jeg har et Asus P5B-E hovedkort og etter en god stund med XP har jeg nå valgt og gå over på Vista. Kjøpte meg 4 gb ekstra ram (fra 2 gb til 6) og gikk derfor for x64 versionen.

 

Specs på PCn:

Asus P5B-e

C2D E6600

2 gb (2x1) Dominator Ram (800 mhz) og 4 gb(2x2) OCZ Gold (800 mhz)

Nvidia GeForce 8800 GTS

og noe annet stuff..

 

1.

 

 

Installerte Vista men støtte da på mitt første problem. DriverCDn var for XP!!.

Spesielt Ethernet driveren slet jeg med og finne men fant jo tilslutt noe som funket på asus sine hjemmesider. Installerte først Chipsettet, restartet, installerte Ethernet og fortsatte installasjonen av andre ting (med internet). Så måtte en av de andre programmene ha en restart og i booten klikket maskinen. Kjørte "repair" fra DVDen. Repairen klarte ikke og fikse d. Installerte så Vista på nytt igjen. Prøver nå og installerer "Attensic L1 Gigabit Ethernet Driver" først (istedet for chipsettet), Restarter = Maskinen kræsjer på loader baren (bootscreen). Har installert Vista noen ganger på rad nå med lite hell.

 

Noen som har samme problem eller en løsning/forslag til løsning?

 

 

Så er spørsmålet mitt nummer 2 her.

 

Hvis det ikke er noe løsning, trenger jeg ett nytt hovedkort. Noen som har forslag til et hovedkort som støtter LGA775 og som har Vista Software på CD-en? Må ha støtte for 4 rambrikker, med 800 mhz, en firewire port og en PCI-E (x16)

 

Takk for hjelp!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har samma kortet pg gjort det samme som deg. Hadde ingen problemer

Duverden for en dust! ..."har samme hk og gjort det samme som deg uten problemer". Kan du presisere hardware og programvare på aktuelt tidspunkt i installasjonen, inkl. BIOS, ram og drivere? :thumbdown:

 

HW-forumet er ikke en chattekanal e.l! Er ikke bra uten en viss presisjon/kunnskap eller nødvendig forbehold, her mangler det meste... Vennligst prøv et nytt bidrag on topic.

Lenke til kommentar

Likt oppsett hehe... sry mate, er ikke meningen å gni nese... ( min er ganske rød anyway) :)

 

Men minnebrikkene allerede, de kommer fra en annen fabrikk, en annen linje, serie/ sortering etc. Kresen på ram er slett ikke ukjent. Manglende støtte i BIOS og chipset drivere - Oppdateringer står i kø :)

Endret av Zink
Lenke til kommentar

Innstaller Vista med 2gb minne.Innstaller chipsetdriver.Kjør alle microsoft oppdateringer.

 

Ethernetdriver finner Vista selv,ihvertfall Ultimate Edition,og er som regel av nyere dato enn på Asus hjemmeside.

 

Sett inn ønsket minne mengde etter at du har alle oppdateringer i boks.Også sp1.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Takk for svar. Etter litt googling fant jeg ut at Athros (Som hadde tatt over Attensic) Har released en bugga driver. (den jeg installerte). Denne ble trukket ganske raskt etter som det kom klager og kjører nå Vista smertefritt ^^. Har også oppgradert til 6 gb ram. (Kjører Vista x64)

 

P.S:

 

Vet ikke hvor nødvendig RAM oppgraderingen var ettersom de fleste spill/programmer ikke klarer og benytte 6gb (eller gjør de det??)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...