Gå til innhold

Nedgradere fra Vista til XP


Anbefalte innlegg

Hei.. jeg har en laptop Hp pavilion dv9000 som jeg hadde Vista på fra butikk osv ... jeg har akkurat formatert men sliter med å legge inn drivere til Xp..

Under maskinen står det Hp 9740eo og serial er : CNF8061SP4 ...

 

Kan noen hjelpe meg og finne drivere som funker ? Det MÅ vel finnes XP drivere til denne maskina vel ? Har en kompis som har samme pcn og han har XP men det var slik da han kjøpte den osv ...

Jeg prøvde og innstallere Chipset og innstallasjonen begynte som normalt i ca 10sek så forsvant liksom hele innstallasjonen, slik er det med trådløs og vga åsså ...

 

Takknemlig om noen kan hjelpe meg her for Vista suger no jæ**spør dere meg..

 

Trine.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slik jeg har forstått det fra andre folk så får man ikke drivere fra HP til nye HP laptoper nedgradert til XP (Pavilionserien isåfall), fordi HP ikke støtter nedgradering til XP og har derfor ikke lagd drivere for den hardwaren.

 

Du kan nok finne drivere for mesteparten, men noe av det kan være usertifisert (ikke godkjent), og ikke helt bugfritt.

 

Til skjermkortet ditt kan du finne på http://www.laptopvideo2go.com/

 

Antar at det kan være vanskelig å finne til trådløs og lydkort, men du kan jo være heldig og treffe over noen.

 

Google i vei, med navn på enheten du trenger driver til. Så kanskje du finner noe.

Lenke til kommentar
Slik jeg har forstått det fra andre folk så får man ikke drivere fra HP til nye HP laptoper nedgradert til XP (Pavilionserien isåfall), fordi HP ikke støtter nedgradering til XP og har derfor ikke lagd drivere for den hardwaren.

 

Du kan nok finne drivere for mesteparten, men noe av det kan være usertifisert (ikke godkjent), og ikke helt bugfritt.

 

Til skjermkortet ditt kan du finne på http://www.laptopvideo2go.com/

 

Antar at det kan være vanskelig å finne til trådløs og lydkort, men du kan jo være heldig og treffe over noen.

 

Google i vei, med navn på enheten du trenger driver til. Så kanskje du finner noe.

 

Takker for svar, håper jeg klarer å finne til nettverkskortet mitt, trådløst trenger jeg ikke :)

 

Trine

Lenke til kommentar
For å teste om det hjelper å søke for drivere bassert på Vista's inf filene, kan du laste ned det

X86_en_20117225_7cc4a00369cd0e3249f6e88ded1117ee5ec2f9ef.zip

ektrakte og bruke deretter funksjon fra Enhetsbehandlingen, dvs du høyre klikk på enhet og velg å installere drivere fra den plassering som du har ekstraktet det du lastet ned.

 

Det er et forsøk det der. Prøve.

Vet ikke helt om jeg skjønte hva du mente, men lastet ned det du sa .. er vel ikke noen drivere i den nedlastingen ? Betyr det at jeg må unzippe filer til der hvor dette programmet ligger eller hva ?

Sorry er bare 15 ikke så lett dette her :/

Lenke til kommentar

hehe, det går bra det :)

 

Det er drivere i pakken ja.

Det kan du unzippe på skrivebord. Alle filer er allerede plassert i en folder, slik at de går ikke i alle rettninger.

 

Etter unzipping

 

Åpne Kontrollpanel--system---Maskinvare--Enhetsbehandling.

 

I den bilde du nå har, finne fram til nettevrkskort eller de de enhetene som er med spørsmåltegn.

Hvis du høyre klikk på noe av dem, vil du få mulighet å oppdatere driven.

I de neste bildene, vil du se at enten Windows vil søke automatisk eller at du velger å

styre fremgangsmåten. I det tilfelle her, ønsker du jo å prøve på de drivere som er extraktet i en folder på skrivebordet. Derfor merker du fremover på de alternativene som gir mulighet til det.

Se på det

post-90860-1209231319_thumb.jpg

 

Du behover ikke å bruke en .exe file for å installere drivere.

Lenke til kommentar
hehe, det går bra det :)

 

Det er drivere i pakken ja.

Det kan du unzippe på skrivebord. Alle filer er allerede plassert i en folder, slik at de går ikke i alle rettninger.

 

Etter unzipping

 

Åpne Kontrollpanel--system---Maskinvare--Enhetsbehandling.

 

I den bilde du nå har, finne fram til nettevrkskort eller de de enhetene som er med spørsmåltegn.

Hvis du høyre klikk på noe av dem, vil du få mulighet å oppdatere driven.

I de neste bildene, vil du se at enten Windows vil søke automatisk eller at du velger å

styre fremgangsmåten. I det tilfelle her, ønsker du jo å prøve på de drivere som er extraktet i en folder på skrivebordet. Derfor merker du fremover på de alternativene som gir mulighet til det.

Se på det

post-90860-1209231319_thumb.jpg

 

Du behover ikke å bruke en .exe file for å installere drivere.

 

Jeg fant ingen drivere i den pakken ... blir snart gal her .. må da være mulig å finne hvertfall ethernet driveren så jeg kommer meg på net liksom ?

Takk for at du prøvde å hjelpe meg wiberos og dere andre..

 

Mvh

Trine

Lenke til kommentar

Ja det kan være vanskelig, og noe ganger umulig.

 

Men hovedpoeng her var egentlig å prøve å vise noe annet i forbindelse med drivere for Windows.

 

I ditt tilfelle, valgte jeg helt random, og uten å undersøke veldig mye i utgangspunkt, noe info i det vedlagt .inf file

som er Vista Ethernet driver, hentet fra chipset driver for din model.

post-90860-1209243326_thumb.jpg

Deretter valgte jeg å søke på det i Windows Update-Katalog og det ga med vedlagte resultat.

post-90860-1209243342_thumb.jpg

 

Det var also den mulighet man har for å søke drivere og alt annet man egentlig vil, derfra og ikke google seg i hjel.

 

Det var det.

 

 

Vedlegger noe bilder som viser hva jeg forstår når du skiver ...fant ingen drivere....

Var det slik du opplevte. Inf filene i bilde er fra pakke du fikk. Ikke at det var/må være de riktige, men VAR det slik du bekreftet at de drivere passer ikke.

 

post-90860-1209243302_thumb.jpg

Var det slik hos deg og? (merk at du har 2 inf filene der.) Du må merke en av dem for du går videre

post-90860-1209243309_thumb.jpg

og hvor du velger å klikk OK

post-90860-1209243317_thumb.jpg

for så å komme den uhyggelig meldningen?

(det var hos meg det eksempel ovenfor, og helt riktig passer ikke hos meg.)

 

 

I går var det en annen som var desperat (jeg tror han skulket skolen til og med :nei:)etter atheros nettverksdrivere

Vedlagt følger en helt uspesifisert søk på det.

post-90860-1209244158_thumb.jpg

 

 

Ok lykke til videre :)

Endret av wiberos
Lenke til kommentar

Nettverks driveren fra linken var faktisk alt som skal til ......så når du får meldning om at ingen chipset var å finne, betyr at det er helt uaktuelt for systemet.

 

Fordi du prøvdte å installere alt det her 8.26_11.09_nforce_winxp_english.exe, ikke sant.

Vel inni der er mye mer enn bare ethernet.

 

Uff!!!

Bare prøve deg fram, ikke gi opp. Hva med den andre du kjente med samme system? kan du ikke få drivere derfra?

Lenke til kommentar
Nettverks driveren fra linken var faktisk alt som skal til ......så når du får meldning om at ingen chipset var å finne, betyr at det er helt uaktuelt for systemet.

 

Fordi du prøvdte å installere alt det her 8.26_11.09_nforce_winxp_english.exe, ikke sant.

Vel inni der er mye mer enn bare ethernet.

 

Uff!!!

Bare prøve deg fram, ikke gi opp. Hva med den andre du kjente med samme system? kan du ikke få drivere derfra?

 

Nei kan ikke få drivere derfra fordi han har Hp 9705 og jeg har 9740, men nå har jeg innstallert chipset,trådløst og videodriver, mangler bare Nettverksdriver og Lyddriver :)

 

Begynner å hjelpe da, skal prøve Nettverksdriveren til Blink nå så får vi se ;)

 

Mvh

Trine

Lenke til kommentar
Hei du ..;)

kan jeg laste ned et program som finner ut hva lyd og ethernet kortet mitt heter ?

 

Det er innebygd i Vista:

Start > Kjør > Skriv inn "mmc.exe" > Enhetsbehandling vil da dukke opp. Det viser alle enhetene du har på PCen, Sjekk under "lyd-, video- og spillkontroller" for lydkortet.

 

Og sjekk under "Nettverkskort" for nettverkskortet.

 

Skriv inn det fulle navnet for enheten/enhetene.

Lenke til kommentar
name='Eirichr' date='27/04-2008 : 19:44

 

Det er innebygd i Vista:

Start > Kjør > Skriv inn "mmc.exe" > Enhetsbehandling vil da dukke opp. Det viser alle enhetene du har på PCen, Sjekk under "lyd-, video- og spillkontroller" for lydkortet.

Og sjekk under "Nettverkskort" for nettverkskortet.

Skriv inn det fulle navnet for enheten/enhetene.

 

Nå har jeg jo ikke Vista da liksom, men XP..;)

Beklager at jeg ikke har svart før, men nettet har vært nede pga av en kabel som ble ødelagt osv... Tusen takk for at det er noen som i det hele tatt har giddet å hjelpe meg.

 

MEN jeg har faktisk fått det til helt helt alene nesten, eller fikk litt hjelp da fra et HP forum.. måtte innstallere noe som heter BUS nettwork ID eller hva søren d hette og så innstallerte jeg nettverksdriveren fra Device manager ved å bruke "har diskett" for så å søke i NVIDIA sine drivere direkte i XP og svupp så funket det... samme med lyddriveren, lastet ned en nesten tilfeldig driver Realtek) som var XP kompatibel og oppdaterte på samme måte...

MEEEN blir lenge til jeg gjør noe slikt igjen, fyttifaanfaan for no pes.. haha

 

Ha en fin dag/kveld alle sammen :)

 

Trine.

Endret av trinepedal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...