HGA Skrevet 24. april 2008 Skrevet 24. april 2008 Trenger en liten server eller en NAS som skal stå på hele døgnet for å streame musikk til Squeezeboxen min (og kanskje funke som backup for bilder osv. Vil jo ha strømforbruket så lavt som mulig, og da er vel en NAS best. Men en server har jo flere muligheter enn en NAS. Er det noen som har erfaring med å bygge en enkel shuttel løsning med passiv kjøling og som vet ca hva stømforbuket blir? Hvor lavt er det mulig å presse det og fortsatt ha en pc som yter bedre enn f.eks Netgear ReadyNAS Duo 500GB?
kvaks Skrevet 15. mai 2008 Skrevet 15. mai 2008 Er du sikker på at du trenger så voldsomt bra ytelse, da? Streaming av musikk og backup av bilder krever ikke all verdens hastighet. Selv bruker jeg en NSLU2 (moddet med Debian firmware). Det går tregt (3-4 Mbyte/s), men definitivt raskt nok til å streame musikk. Det hender jo at jeg kunne tenkt meg raskere overføring, men det er sjeldent nok til at tregheten er en grei pris å betale for lave kostnader (den kostet meg 6-700 i innkjøp), lavt strømforbruk (3 W) og fullstendig lydløshet (ingen vifter). Og ja, NSLU2-en kan kjøre SlimServer til å fore Squeezeboxen din. Just a thought...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå