aenima Skrevet 22. april 2008 Skrevet 22. april 2008 (endret) Jeg har prøvd meg litt fram for å få til noe som kan hente info fra eu.armory.com Det første jeg har prøvd på er å hente ut en liste over guild members. Det jeg nå har, er en variabel $xml_data som inneholder dette: <?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?><?xml-stylesheet type="text/xsl" href="/layout/guild-info.xsl"?><page globalSearch="1" lang="en_us" requestUrl="/guild-info.xml"> <guildKey factionId="1" name="Cause And Effect" nameUrl="Cause+And+Effect" realm="Shattered Halls" realmUrl="Shattered+Halls" url="r=Shattered+Halls&n=Cause+And+Effect"/> <guildInfo> <guild> <members filterField="" filterValue="" maxPage="1" memberCount="133" page="1" sortDir="a" sortField=""> <character class="Hunter" classId="3" gender="Male" genderId="0" level="70" name="Grarl" race="Orc" raceId="2" rank="0" url="r=Shattered+Halls&n=Grarl"/> <character class="Druid" classId="11" gender="Male" genderId="0" level="70" name="Mowbray" race="Tauren" raceId="6" rank="1" url="r=Shattered+Halls&n=Mowbray"/> <character class="Warlock" classId="9" gender="Male" genderId="0" level="70" name="Davegotsu" race="Undead" raceId="5" rank="1" url="r=Shattered+Halls&n=Davegotsu"/> <character class="Paladin" classId="2" gender="Female" genderId="1" level="70" name="Adrieth" race="Blood Elf" raceId="10" rank="1" url="r=Shattered+Halls&n=Adrieth"/> <character class="Druid" classId="11" gender="Male" genderId="0" level="70" name="Dakk" race="Tauren" raceId="6" rank="1" url="r=Shattered+Halls&n=Dakk"/> <character class="Priest" classId="5" gender="Female" genderId="1" level="70" name="Gjara" race="Troll" raceId="8" rank="1" url="r=Shattered+Halls&n=Gjara"/> osv... Det jeg nå lurer på, er hvordan jeg kan hente ut for eksempel "name" og "lvl" fra samtlige guild members. Jeg skal lagre disse og flere av verdiene i databasen, men først må jeg nesten finne ut hvordan jeg kan hente dem fra $xml_data variabelen. Endret 22. april 2008 av aenima
Gjest Slettet-rXRozPkg Skrevet 22. april 2008 Skrevet 22. april 2008 (endret) Hvis du bruker PHP5 og har SimpleXML tilgjengelig, så kan det gjøres slik: (ikke testet, dette er skrevet 'fort å gæli') SimpleXML krever at XML'en er i UTF-8 encoding. $xml = simplexml_load_string($xml_data); if($xml instanceof SimpleXmlElement) { foreach($xml->guildInfo->guild->members->character as $character) { $attributes = $character->attributes(); $name = (string) $attributes["name"]; $level = (string) $attributes["level"]; doMagicWithDatabase($name, $level, $blahblah); } } else { echo "Ooops."; } Jeg er ikke helt sikker på om det blir $xml->guildInfo->guild->members->character eller $xml->guild->members->character i foreachløkka siden du bare har en bit av XML-dokumentet her. Endret 22. april 2008 av Slettet-rXRozPkg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå