Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Skjermen fryser hvert 2. min etter ca en times smooth gaming.


Anbefalte innlegg

Okei,

som dere ser i spesifikasjonene mine har jeg ikke en veldig bra pc, men den skulle duge til EVE Online da maskinen fint møter anbefalte spesifikasjoner. Alikevel, etter ca 1 time med glatt gaming fryser ingame-skjermen (jeg kan fortsatt røre musepekeren). Dette varer i 2 sekunder. Etterpå slår det samme inn hvert andre minutt. Ufattelig irriterende!

 

 

Det jeg lurte på var om det er noen lette justeringer jeg kan gjøre for å ornde opp i dette, rammen min f.eks. Vil problemet løses ved at den oppgraderes? Eller er hovedkortet mitt for dårlig? Siden budsjettet er flaut lavt vil jeg gjøre minst mulig kostbare invisteringer. (men om eneste løsning vil spise lommeboka, vil jeg jo selfølgelig få beskjed om det også.)

 

EDIT: Beklager at jeg brøt en del forumregler når jeg først posta, men det var sent på kvelden og jeg ville bare få posta før jeg la meg. Skal ikke gjenta seg.

Endret av Håvard2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må definere bedre om det faktisk er lagspikes (ingen opdateringer fra serveren ) du opplever eller om skjermen fryser helt (hvilket sansynligvis heller er software eller hardware relatert). Avhengig av hviket av disse som er tilfellet så må du feilsøke i forskjellige deler av maskinen (og evt. internettforbindelsen din).

 

-Stigma

Lenke til kommentar
Du må definere bedre om det faktisk er lagspikes (ingen opdateringer fra serveren ) du opplever eller om skjermen fryser helt (hvilket sansynligvis heller er software eller hardware relatert). Avhengig av hviket av disse som er tilfellet så må du feilsøke i forskjellige deler av maskinen (og evt. internettforbindelsen din).

 

-Stigma

 

Hovedtråden er oppdatert og problemet spesifisert.

Lenke til kommentar

Vel, om det er temperaturen på cpu/gpu som er for høy, vil den normalt ikke fortsette om den fryser, er ikke sånn det utarter seg. i alle fall ikke etter mine erfaringer. Om den blir for varm, vil du normalt få en reboot. Kan jo være noe annet feil med grafikkortet, men jeg skal ikke trekke tråder fra løse luften her. Prøv å beskrive problemet litt dypere, så kanskje det blir lettere å hjelpe deg. :)

Endret av Pinkey
Lenke til kommentar

jeg har opplevd lignende problemer ved 2 anledinger. Den ene ganga var det chipsettet på hk som var for varmt pga overklokking, den andre ganga var det pga litt for hardt overklokka skjermkort.

 

Løste seg ved å sette en vifte til å blåse over chipsettet, samt klokke ned skjermkortet bittelitt. Så anbefaler deg å sjekke tempen og evt klokke ned/oppgradere kjølinga.

Endret av awesom-o
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...