Gå til innhold

Billedkunst: Trenger fototips skoleoppgave, "elementene"


Anbefalte innlegg

Jeg har en skoleoppgave 1mk som skal leveres på fredag. Vet ikke hvor mye jeg får lånt kameraet, de har et visst antall. Akkurat nå låner jeg et nikon D80. Jeg har et ganske lite stativ og en blitz.

 

Vi har fått oppgave å ta 5 bilder til 5 kategorier. Natur, arkitektur, portrett, manipulert og elementene, hvor det er sistenevnte jeg sliter mest med. Jord, luft, ild og vann. Noen ideer? Tar gjerne i mot forslag til de andre kategoriene også, men som sagt elementene og forsåvidt manipulert(photoshop) problemene sitter mest.

Noen kreative forslag? :]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 6 måneder senere...

Okay, det første jeg gjør når jeg jobber med oppgaver:

 

1 Research. Sett deg ned med en notatbok og skriv ned alt du kan ha bruk for. F.eks Vann - bekk - vanndråper - vanndam osv. For mer inspirasjon kan du se i bøker og søke på nettet. Jeg kan anbefale Deviantart.

 

2 Når du har en liten ide over hva du kan gjøre, kan du gå ut i naturen og se deg omkring. Ta gjerne med deg ipoden og lytt til inspirerende musikk. En spesiell plante? Et krokete tre?

 

3 Knips, knips.

 

4 Litt redigering.

 

For luft kan du jo ta bilde av f.eks klesvask som blafrer i vinden? Jord kan være et krokete tre osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...