Gå til innhold

[Løst]- Billig spill i norge eller sverige? Hvor er det billigst?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tenkt å dra til sverige snart for å kjøpe spill til Xbox 360, men hvis prisen er samme der borte så er jo ikke det noe vits.

Derfor lurer jeg på om det er billigere spill her i Norge eller i Sverige?

Ca. hvor mye billigere er det der?

Takk for svar på forhånd :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spill er faktisk dyrere i Sverige. Spill koster normalt (på EB Games i allefall) SEK 699,- og kursen skal bli temmelig lav om det skal lønne seg.. Spill har egentlig alltid vært dyrt i Sverige.

Skrevet

Spill er helt klart billigst her i Norge, så lenge kun Norge og Sverige er de aktuelle. Hvis du bestiller konsoller på nettet, kan det derimot bli litt billigere.

Jeg vil anbefale deg å bruke Spillpriser.no, for å sammenlikne priser innen-/utenlands. Kjøper du brukt fra utlandet, bør du bruker EBAY

Er det bare aktuelt å bestille fra Norge, er Gamer.no sin prisguide et ganske mye bedre. Brukte alternativer i Norge, er Bruktmarked.no og Finn.no.

I butikk, er som regel Elkjøp/Lefdal de(n) billigste.

Skrevet

Sverige har jo fortsatt det vi i Norge kalte "kassettavgiften". Dvs en avgift som ligger på alt materiale som kan brukes til kopiering. Denne avgiften er ment som en kompensasjon for kopiering som fører til tap i inntekt for rettighetsinnehaverne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...