DeadManWalking Skrevet 18. april 2008 Skrevet 18. april 2008 Hei! Jeg må aktivere Lowlevel video output switch controls i kernel, så spørs det. Må jeg recompile hele kernelen for å gjøre dette? Eller holder det å "bygge" den på ny? Og hvilken måte er best? /usr/src, ABS eller wget metoden? Denne pcen er viktig, så jeg vil ikke ende opp med at den ikke boooter.
olear Skrevet 18. april 2008 Skrevet 18. april 2008 Alt.1: Bygg kernel selv fra scratch, relativt enkelt (make && make modules_install && cp arch/i386/boot/bzImage /boot/vmlinuz.custom), rediger lilo/grub, restart maskinen. Merk at kerneloppdateringer fra Arch vil overskrive dine endringer, pluss at du må vedlikeholde kernelen selv. Alt2: Bruk ABS (eller hva det heter), legg til din .config i kernelpakken (linux26?), lag pakken (makepkg) og installer. Mer at kerneloppdateringer også her vil overskrive dine endringer. Alt3: Kopier kernelpakken, kall den linux26-custom eller noe, legg til din .config, lag pakken og installer. Så blackliste kernelen fra Arch. Merk at du må vedlikeholde kernelen selv, men dette kan enkelt gjøres med å kopiere inn endringer fra kernelen i Arch (diff/patch). Mulig det også finnes noe enklere metoder, har ikke så mye peiling på Arch.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå