Gå til innhold

Kjøpe bærbar - nå eller vente til høsten?


Puff

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har store planer om å kjøpe bærbar data, men lurer på når jeg skal gå til innkjøp.

Jeg skal ha en spille-PC til ca 10 000kr. Kan i tillegg legge på en tusenlapp eller to til hvis det fører til en merkbart bedre PC.

 

Ønskede spesifikasjoner:

- God CPU (45nm, 2,5ghz?)

- 4GB RAM

- Godt grafikkort (har lite peiling på akkurat dette)

- 15,4" skjerm (17" mye større og tyngre?)

- 250gb harddisk

- Vista Home Premium 64bit

- Relativt stillegående

 

Så kommer spørsmålet. Kommer det noe i den nærmeste fremtiden (sommeren, høsten), som er verdt å vente på? Da tenker jeg kanskje spesielt på Centrino 2 plattformen. Noe å vente på? Eventuellt noe annet?

 

Og to tillegsspørsmål:

- Burde man ha 7200rpm harddisk eller 5400rpm på bærbar? Med tanke på batteri og ytelse.

- Er Turbominne noe særlig effektivt? Verdt pengene?

 

 

Har sett på Multicom Compal JFL92+ og Dell XPS M1530. De er interessante. Særlig godt liker jeg at man kan skreddersy akurat som man vil.

 

Noen som kan hjelpe meg?

Takk på forhånd!

Endret av Puff
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det vil jo alltid komme ny og bedre teknologi. Så samme når du kjøper PC-en så vil det alltid komme noe som er bedre om ett par måneder... men vil stekt anbefale en harddisk med 7200rpm. Du vil merke at PC-en jobber kjappere i os'et siden den vil flytte filer kjappere. Hardware hadde en test av turbominne her for en stund sida. Tror det ble konkludert med at det ikke var så stor forskjell med og uten.

 

men ville ha godt for en bra 15,4" skjerm... 17" vil bli en flyttbar pc ikke bærbar... hehe

Lenke til kommentar

Takk for svar!

 

Det blir altså ikke Turbo Memory.

Tror også jeg kommer til å gå for 15,4", selv om det er litt lite.

 

Angående tilbud før skolestart så er vel det helst på de litt billigere modellene? Ikke spill-PCer. Eller?

Lenke til kommentar

Tenkte bare å slenge inn forslag om denne Zeptoen. Har bare 14.1 skjerm, men bra oppløsning 1440x900. I tillegg kan du få den med en ûberfet slot-in dvd-brenner (+270 kr).

 

Sitter forøvrig på en 17" Dell 1720 nå, og må bare innrømme at det er litt annoying å drasse rundt på den. Selv om 1920x1200 og tastatur med numpad er elsk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...