Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC-en skrur seg av når den er aktiv


Anbefalte innlegg

Er ikke første gang jeg legger innlegg her, men saken er at jeg har et lite problem med PC-en min. den har funket helt fint til nå, men etter de siste 7 dagene skrur den av når den begynner å tenke. For eksempel når jeg installerer et program skrur den rett og slett av. eller f.eks når Avg update så går den av. akkurat før den går av så kommer en lyd, som jeg tror kommer fra psu'n , eller prosessor vifta. jeg har åpnet kabinette nå og vifta til prosessorer funke helt fint. Den lyden jeg snakker om kunne nesten lignet på lyden hardisken lager når den er aktivt, men denne type lyd er litt annerledes. det er ikke noe pipelyd, bare en lyd som kunne hørtes slik ut om jeg skulle ta noe gjenstand i vifta. PC-en går også av når jeg f.eks åpner azerus. da komme den lyden, også går PC-en av.. den har ingen problemer med å boote. takk for enhver hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er ikke første gang jeg legger innlegg her, men saken er at jeg har et lite problem med PC-en min. den har funket helt fint til nå, men etter de siste 7 dagene skrur den av når den begynner å tenke. For eksempel når jeg installerer et program skrur den rett og slett av. eller f.eks når Avg update så går den av. akkurat før den går av så kommer en lyd, som jeg tror kommer fra psu'n , eller prosessor vifta. jeg har åpnet kabinette nå og vifta til prosessorer funke helt fint. Den lyden jeg snakker om kunne nesten lignet på lyden hardisken lager når den er aktivt, men denne type lyd er litt annerledes. det er ikke noe pipelyd, bare en lyd som kunne hørtes slik ut om jeg skulle ta noe gjenstand i vifta. PC-en går også av når jeg f.eks åpner azerus. da komme den lyden, også går PC-en av.. den har ingen problemer med å boote. takk for enhver hjelp!

 

hmm..hørtes ekstremt rart ut...da har jeg noen spm

 

Henge bilde seg før den slår seg av?

 

Den kommer inn i windows vær gang?

 

Når den begynner å laste opp programmer osv i windows oppstarten skjer det noe spesielt da?

 

Prøvd med en annen harddisk?

Lenke til kommentar
Kanskje det kan være att cpu har for høy temperatur,lenge siden du har hatt renhold i cpuen?

Last ned speedfan og kontroll temperaturen

 

Kan hende du har en smule rett...men hvis han prøver å installere en program med engang han har startet opp pcn..ikke noe avansert..og den slår seg av..ville jeg ikke tro det er cpun..han kunne jo også testet å ha på pcn i lengre tid å se om det skjer noe...:p

 

Men vanligvis er det den feilen som du sier :D

Endret av gaekki
Lenke til kommentar
Er ikke første gang jeg legger innlegg her, men saken er at jeg har et lite problem med PC-en min. den har funket helt fint til nå, men etter de siste 7 dagene skrur den av når den begynner å tenke. For eksempel når jeg installerer et program skrur den rett og slett av. eller f.eks når Avg update så går den av. akkurat før den går av så kommer en lyd, som jeg tror kommer fra psu'n , eller prosessor vifta. jeg har åpnet kabinette nå og vifta til prosessorer funke helt fint. Den lyden jeg snakker om kunne nesten lignet på lyden hardisken lager når den er aktivt, men denne type lyd er litt annerledes. det er ikke noe pipelyd, bare en lyd som kunne hørtes slik ut om jeg skulle ta noe gjenstand i vifta. PC-en går også av når jeg f.eks åpner azerus. da komme den lyden, også går PC-en av.. den har ingen problemer med å boote. takk for enhver hjelp!

 

hmm..hørtes ekstremt rart ut...da har jeg noen spm

 

Henge bilde seg før den slår seg av?

 

Den kommer inn i windows vær gang?

 

Når den begynner å laste opp programmer osv i windows oppstarten skjer det noe spesielt da?

 

Prøvd med en annen harddisk?

 

nei, bilde henge seg ikke. det kunne nesten høres ut som PC-en ikke takler det. den funke liksom helt fint under vanlig forhold. jeg kan til og med spille spill uten at den går av seg selv. men igår da jeg åpnet kabinette og "rens" det fritt for støv, så kunne jeg høre at lyden enten kom fra prosessoren eller PSU. som om den ikke takle "harde" oppgaver. den gikk forresten av da jeg skulle åpne firefox, men firefox skulle oppdatere seg autematisk pga ny versjon, og da kom den lyden også gikk den av. Det virke ikke som om det skjer noe under oppstart heller. har ikke prøvd med en annen harddisk nei.

Lenke til kommentar
Kanskje det kan være att cpu har for høy temperatur,lenge siden du har hatt renhold i cpuen?

Last ned speedfan og kontroll temperaturen

 

pleier å ha renhold ikke så ofte nei, så det var vel for over 2 måneder siden sist. Jeg tviler på at jeg kan installerede speedfan, fordi da skrur jo PC-en av.:S

Lenke til kommentar
Kanskje det kan være att cpu har for høy temperatur,lenge siden du har hatt renhold i cpuen?

Last ned speedfan og kontroll temperaturen

 

Kan hende du har en smule rett...men hvis han prøver å installere en program med engang han har startet opp pcn..ikke noe avansert..og den slår seg av..ville jeg ikke tro det er cpun..han kunne jo også testet å ha på pcn i lengre tid å se om det skjer noe...:p

 

Men vanligvis er det den feilen som du sier :D

jeg antar at den ville skrudd seg av om den skulle være på hele natta. jeg ska teste det senere idag, natta til lørdag, så skal jeg tilbakemelde det. Den sto på hele tida iverftall før jeg fikk dette problemet. Da sto den på hele natta og lasta ner filmer osv på azerues.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...