Gå til innhold

Lage egne vocals i hva?

frisyre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden jeg er igang å spør om ting, kan jeg like godt spørre om dette også. Hehe.

Vel jeg er på utkikk etter et program til å gjøre om stemmen min til Nightcore / 6 little eggs-aktig.

Hvilke programmer egner seg til dette? Brukervennlighet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ante ikke hva "nightcore" var, men fant en myspaceside, dette er trolig gjort med pitchshifting/timestrech og trolig Antares autotune, kanskje melodyne. Du trenger altså en lydeditor med pluginen Antares autotune.

Da er du i det minste på sporet..

Endret av CastorFiber
Skrevet

Antares Autotune skal nok funke fint for dette ja. Selv bruker jeg V-Vocal som er en del av Cakewalk Sonar (5 eller nyere). V-Vocal gir betraktelig bedre resultat enn Antares Autotune, men det foregår ikke i Real-Time, og er dermed mere tidkrevende og ikke så enkelt.

Skrevet

Jeg er ikke sikker, men tror kanskje også at dette er spilt inn i la oss si en kvint lavere enn det som skal brukes, og i langsommere tempo. Man får et bedre resultet da, enn om man "jekker opp" alt med effekter. Det skulle bli rundt regnet 50% langsommere enn det det brukes i. Da kan man bruke pitchshift uten timestrech, og da unngår man en masse uønsete artifakter på sluttresultatet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...