Gå til innhold

Litt anlegg spørsmål


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For det første får du med ett koblingsskjema med forsterkeren.

For det andre har vi en tråd som csViRuS har lagd, hvor det står en del, og som du sikkert kunne fått hjelp ;)

 

Jeg koblet nettopp forsterker i båten min, men det var AUX-inngang, ikke stereoanlegg.

Jeg koblet + på + og - på - :) man finner ut av hvordan det er når du ser koblingsskjemaet. Jeg måtte også ha en tredje ledning med strøm, så lagde bare en liten ledning som førte strøm fra +'en og innpå den tredje inngangen.

 

Lite spørsmål, hvilken forsterker kjøpte du?

Lenke til kommentar
Nei, det tviler jeg sterkt på. (Skal ikke si det med sikkerhet, aldri si aldri) ;)

 

kooonge, og enda mer off topic.

den tar seg opp på turtall og ned igjen hele tia på tomgang. når jeg har hatt mye gass på den, trenger den litt tid på å roe seg ned liksom. sånn har den vært siden jeg fikk den i ifjor sommer ? regner med det er no forgasser problemer?

 

Forresten, noen erfaringer med anlegget ?

Lenke til kommentar

Er ikke sikkert han har snakket med folk som faktisk har oppbevart metall (ikke rustfritt eller galvanisert) i en båt før..

Hadde de hatt det, hadde de kanskje skjønt hva jeg mener. Men hvis du vil kjøpe ny forsterker annethver år eller noe sånn, så vær så god :)

 

Tror forresten de som er spesialister på det vet det bedre enn vennene dine ;)

Lenke til kommentar

Har du en stor båt, feks en Princess 415 eller noe slikt som du skal ha annlett inne i, så kan du fint sette inn bilhøyttalere og andre bil-komponenter. Men i en båt som er åpen, så burde du ikke ha det. Selv om du kanskje har kalesje og sånt over når du kjører og i havna så det ikke kommer vann i den, så vil det alltid være masse salt i lufta på sjøen, og det tærer skikkelig på metall som ikke er lagd for å tåle det.

 

Men som sagt, hvis du har lyst til å bytte anlegget hvert år/annahvert år, så vær så god :)

Lenke til kommentar
Jaja, snakker ikke om hva vennene mine sier, men mere hva de har gjort ;D

 

og for det andre snuggis, spurte ikke her om det tålte vann :p bare om noen hadde erfaringer med det !

 

Sier bare at det er JÆVLIG teit å putte bilkomponenter i en båt. Men gjør som du vil, dine penger :)

 

Jaja, men når det er såå mye bedre lydanlegg i bilkomponenter, så care ;D

De får heller gå i stykker etter hvert, skal ikke ha båten så lenge

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke vitsen med og sette bil-høytalere i en båt, det eneste du ender opp med er at det innen et år er at membranen løser seg opp og at ledninger og kontakter på høytaleren irrer. Og det gjelder vertfall i den båten din!

Har du noensinne hørt boss sine marine-høytalere, er gode de! billige er de også....

Forsterker kan vel gå ann og ha fra bil da marineforsterkere koster en halv båt, men denne kan monteres litt mer beskyttet enn høytalerene, og da burde det gå greit.

Du har vel gjerne ikkke sprutdeksel på spilleren heller da?

Lenke til kommentar

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

 

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke vitsen med og sette bil-høytalere i en båt, det eneste du ender opp med er at det innen et år er at membranen løser seg opp og at ledninger og kontakter på høytaleren irrer. Og det gjelder vertfall i den båten din!

Har du noensinne hørt boss sine marine-høytalere, er gode de! billige er de også....

Forsterker kan vel gå ann og ha fra bil da marineforsterkere koster en halv båt, men denne kan monteres litt mer beskyttet enn høytalerene, og da burde det gå greit.

Du har vel gjerne ikkke sprutdeksel på spilleren heller da?

 

Seelvfølgelig har jeg sprutdeksel på spilleren.

Og forsterker og bassen ligger beskytta under båten, og vil ikke få vann på seg.

Høytalerne er det eneste som jeg kanskje må bytte noen ganger..

Lenke til kommentar
I det hele tatt bare teit å lage en slik tråd som dette hvis du ikke har tenkt å høre på gode råd og har bestemt deg på forhånd!

 

Det syns ihvertfall jeg :)

 

I det hele tatt teit å svare på en tråd vis du ikke sjekker hva jeg skrev i første post :p

Det ble bare en diskusjon av denne tråden, fikk jo svare jeg egentlig skulle ha :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...