Gå til innhold

Kompakt video med ok kvalitet

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei, jeg er på jakt etter ett kompakt videokamera i "lommestørrelsen", jeg har ikke allverdens med penger å bruke på dette og er derfor å ser på kameraer i den laveste prisrangen..

Når sant skal sies har jeg ikke veldig mye peiling på video og fotokameraer så derfor har jeg følgende spørsmål å stille de av dere som er litt mere dreven på området enn meg;

Er ett kompakt vid-kam i prisklassen 4000 +/- i det hele tatt noe som helst å satse på?

Hvordan er det med batteri-tid på disse kameraene og hvor mye film får man filmet med f.eks ett 2GB minnekort?

jeg har foresten sedd på følgende kamera, noen som har noe å si om dem?

https://prisguiden.no/product.php?product...=specifications

https://prisguiden.no/product.php?product...=specifications

Edit; etter å ha googla litt fram å tilbake ser det ut som HD versjonen er helt okei men har en del ting som gjør at det havner midt på tre'et, men det må man vel forvente i den prisklassen?

Noen som foresten kan anbefale ett annet kamera i dem prisklassen og størrelsen?

Endret av Ståle^^
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Beklager sent svar, men om du ikke har kjøpt kamera enda, ville jeg nok vurdert litt mer kvalitet. Sanyo-kameraene du nevner er mer betegnet som stillbildekamera med videofunksjon i videokamerainnpakning.

Panasonic har noen små, smarte kamera som er hhv. vanntette og værtette, og som tåler en støyt. Den værtette heter noe med S9, og den vanntette noe med SW20. Disse bruker også SD kort, men de har ikke HD oppløsning.

Til ca. 6-7000 får du nå Panasonic SD9, som har ekte 1080p oppløsning, SD kort og som også er overraskende lite. Det er over ditt budsjett, men så absolutt verdt en titt. Da får du det jeg vil kalle et fullverdig AVCHD videokamera :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...