Gå til innhold

Stacker 831, kompabilitet med komponenter


Anbefalte innlegg

Jeg er på jakt etter et nytt kabinett og har forsåvidt funnet ett jeg liker. Har vurdert Cooler Master Stacker 831 i lengre tid nå da jeg har troen på at dette kabinettet vil passe systemet mitt. Jeg har dog et par spørsmål.

 

1) Ser at Stacker 831 kun støtter 4 3.5" harddisker. Er det mulig å plassere en ekstra harddisk i en av 5.25" brakkene?

 

2) Har en Thermaltake W0133 PSU på 200 mm (D) x 160 mm (B) x 86mm (H), vil denne passe i kabinettet?

 

3) Vil en Zalman 9700 NT kjøler passe? 90 mm (D) x 124 mm (B) x 142 mm (H)

 

4) Systemet vil kjøre to GeForce 9800 GX2 kort samt et PhysX kort i klem mellom de to grafikkortene. Dette vil kreve ekstremt god kjøling. Jeg leser at Stacker 831 har muligheten for å montere to vifter i selveste døren, pluss en crossflow vifte ved hovedkortet og en til crossflow vifte i døren, som blåser luft langs hovedkortet. Mener dere dette vil være nok kjøling?

 

Har dere ett eller flere svar er dem velkomne :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! og velkommen til forumet :)

for å svare på spørsmålene dine ett og ett:

 

1. den støtter bare 4 disker standard, men du kan kjøpe drevrammer lik den som fulgte med som tar 4 disker til og fyller 3 5.25" brønner

 

2. gidder ikke sjekke målene, men det kabinettet har veldig god plass til psu.

 

4. tror det skal gå veldig fint, trenger sikkert ikke så mye vifter engang, en ting å være obs på er at ifølge en test jeg leste en gang er crossflow vifta ganske støyende.

Endret av SirAmp
Lenke til kommentar

4:Er du 100% sikker på att du kan sette crossflow i døra.Har selv 831,var ikke noe fester til crossflow.Fikk satt crossflow foran hk,så den blåser over hk.Må det ikke være extra plastikkdør i kabinett for extra vifter,er ikke det i mitt kabinett.Tror du må velge 830 istedenfor.Nå er mitt kabinett ca 1år,mulig det har skjedd forandringer.

 

 

http://www.coolermaster.com/products/produ...etail&id=15

Lenke til kommentar

Den burde få plass ja.Med mitt kabinett måtte jeg borre hull i plata til hk,for å få satt fast crossflow.Brukte avstands hylsene som man bruker under hk i plata,satte skruer igjennom crossflow til avstandshylsene.Ang varme ville jeg nok ha kjøpt noen extra vifter,skjermkortene vil avgi endel varme.

Lenke til kommentar

Borre hull? Det er da hull der fra før av? Står jo tom. i manualen hvordan den skal monteres (se side 12). Når det gjelder ekstra vifter, så var det akuratt der jeg hadde tenkt å plassere dem, dvs i døra, men nå er jo ikke det en mulighet på 831. Det følger jo med en vifte bak i kabinettet, og jeg tenkte å montere en i toppen av kabinettet. I tillegg til crossflow som vil blåse over hovedkortet, og forhåpentligvis gi frisk luft til korta.

Lenke til kommentar

Vi prater om plata som hk sitter på?Uansett vei jeg prøvde passet bare 2 hull,måtte borre 2 hull.

 

Borre hull? Det er da hull der fra før av? Står jo tom. i manualen hvordan den skal monteres (se side 12). Når det gjelder ekstra vifter, så var det akuratt der jeg hadde tenkt å plassere dem, dvs i døra, men nå er jo ikke det en mulighet på 831. Det følger jo med en vifte bak i kabinettet, og jeg tenkte å montere en i toppen av kabinettet. I tillegg til crossflow som vil blåse over hovedkortet, og forhåpentligvis gi frisk luft til korta.

 

Hvorfor ikke velge en mindere cpu vifte?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...