pederk Skrevet 12. april 2008 Skrevet 12. april 2008 Jeg har brukbar skjerm, tastatur, mus og høytalere, og vil altså bruke max 5000kr på en PC jeg kan kjøre Warcraft 3 fint på. Gammelt spill som stiller få krav til PCen, så om mulig hadde vært fint å bruke nærmere 4000kr. Eneste kravene jeg har selv er dual-core og 2GB ram. Har ikke satt sammen PC før, og selv om det sikkert er et enkelt puslespill tror jeg jeg hadde vært mest komfortabel med å bare kjøpe ferdig sammensatt fra Komplett. Har dere noen forslag?
JAPCU Skrevet 12. april 2008 Skrevet 12. april 2008 (endret) Trenger du Windows XP i tillegg eller har du en lisens fra før? Jeg satte sammen et billig og bra system for en måned siden som bestod av: Intel Pentium E2160 1.8Ghz DualCore (overklokket til 2Ghz) Asus Vintage. Kabinett+hk+300w psu til 800kr. RAM: 2GB kingston GFX: Radeon 3850 (3870 er et bedre kjøp i dag). Hadde dvd-rom og disk fra før. Det kom på 3100kr for ca 1mnd siden. Nå koster den 2800. Prisguide link. PCn er veldig liten og lett. Grei å ta med seg på lan. Ulemper: max 2GB RAM, bare c2d cpuer. Svak psu. Ergo, kan ikke oppgraderes. Noe bråkete med stock kjøler. --- Det har aldri vært så lett som nå å bygge pcn selv. Før måtte man være mye mer obs på at delene ville passe sammen selv om de i utgangspunktet skulle virke. F.eks. noen hk og ram brikker mistrivdes. Edit: Dette skjer jo fortsatt. Har du sett pc bygger guiden på hw? Link Bla igjennom den så ser du om det er noe for deg. Koster ikke så mye å få komplett til å bygge for deg. Og så får du 3 års garanti. Edit: I følge pc byggeren på komplett koster 3års garanti 2850,- og telefon/mail support 900,-. Det blir 3750! Finnes det et bedre alt. til komplett??? Endret 12. april 2008 av JAPCU
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå