Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Svart skjerm ved oppstart 8 av 10 ganger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vel, jeg hiver meg på bølgen og skriver: HVORFOR I HELVETE VIL IKKE DATAEN STARTE?? Problemet er at når jeg trykker på den vakre blå Power-knappen min, hører jeg hele kraftverket setter igang og diskene starter å surre.. men det blinker fremdeles på Idle-merket på den så alt for nye Samsung skjermen min! Dataen funker som bare rakker'n, men skjermen vil altså ikke ha no bilde =P En annen ting som er litt rart er at dette skjer annenhver dag ca. Den funker en dag, men plutselig bestemmer den seg for å IKKE funke! Noen som har peiling på hva problemet kan være?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei

Spm er da hvor langt kommer du før skjermen svartner?

Regner med du bruker XP/Vista. Rekker du og se loade streken før det svartner. Eller svartner det etter BIOSen har reklamert for sitt? (Første bilde som komemr opp)

MVH

Per-Tore N. Høisveen

Heisann! Jeg kommer ikke lengre enn til POST. Det skjer ingenting på skjermen. Jeg bruker XP =) Det kommer altså ikkeno bilde opp i det hele tatt. Kan legge ved annen info:

HK : Abit Fatal1ty FP-1N9 SLI

Skjermkort: Geforce Fatal1ty FXF 8600 GT

RAM: Ballistics et eller annet

Jeg har prøvd å plukke ut rammen og plassere den om hverandre etc etc .Virker som det ikke er no galt med den

Skrevet

Hei igjen.

Fint du har testet rammen. Jeg er stygt redd for at grafikkortet ditt kan være skadet siden det går noen ganger.

Har du skjermkort på hovedkortet ditt så prøv og boot med det. den utgangen skal være rundt der musa og tastaturet settes inn. (litt under)

MVH

Per-Tore N. HØisveen

(For spm. Send mail til [email protected])

Skrevet
Hei igjen.

Fint du har testet rammen. Jeg er stygt redd for at grafikkortet ditt kan være skadet siden det går noen ganger.

Har du skjermkort på hovedkortet ditt så prøv og boot med det. den utgangen skal være rundt der musa og tastaturet settes inn. (litt under)

MVH

Per-Tore N. HØisveen

Vel, tusen takk for hjelpen i hvertfall =) Jeg skal prøve et annet skjermkort og se om det virker da.

Skrevet
Hei igjen.

MVH

Per-Tore N. HØisveen

Vel, tusen takk for hjelpen i hvertfall =) Jeg skal prøve et annet skjermkort og se om det virker da.

alltid glad for og hjelpe

MVH

Per-Tore N. Høisveen

Skrevet

Etter det jeg ser (symptomene) så virker det litt som att skjermkortet ditt er løst.. Prøv å dytte ledningen(visst du har en til skjermkortet) skikkelig og prøve å dytte skjermkortet ekstra godt nedi! Virker ikke dette, har du ett problem :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...