Gå til innhold

Bærbar til under 6000

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå trenger jeg kanskje snart ny bærbar, men budsjettet er begrenset.

Jeg lurer på om det er noen som har noen gode tips om en bærbar maskin til under seks store? Den skal helst være ganske liten og lett, den kommer til å tilbringe mye tid i ryggsekken. Godt og solid design er et pluss.

Maskinen kommer til å bli brukt til websurfing og office-programmer for det meste, men bør og kunne vise en film en gang iblant. Spill er for meg uviktig for en bærbar. Det samme er egentlig "stæsj" som webkamera, minnekortleser og fingeravtykksleser, men det skader ikke hvis prisen er fornuftig. Fire usb-porter og innebygget trådløst nettverkskort er selvfølgelig et must.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bestillte selv akkurat denne:

Lenovo 3000 N200

Koster 4995,- på Mpx.no og jeg tror dette er en av de bedre tilbudene for tiden, den har også et geforce kort så den kan spille endel spill, siden dette er uviktig for deg kan du jo kanskje gå enda lenger ned om prisen spiller mye inn.

Lenovo N200 som de testet på hardware.no koster fortsatt 4000,- dog med dårligere prosessor, skjermkort og mindre ram.

Det de kom fram til under testen er at byggekvaliteten er upåklagelig og at ytelse vs. pris var den beste de hadde testet. Jeg synes uansett at en tusenlapp ekstra var verdt det jeg får ekstra på den jeg bestillte.

Jeg kan komme tilbake med egne erfaringer når jeg har mottat PC-en om det er ønskelig, den blir levert iløpet av dagen imorgen :)

Skrevet

Det ville vært flott med erfainger, ja. :)

Eneste jeg kan sette fingeren på er at den maskinen leveres med Vista, men det går greit å "fikse".

Jeg har sett på Lenovo N200, men har tvilt litt på den noe svake prosessoren, så Lenovo 3000 N200 ser ut som et godt alternativ.

Skrevet

Sånn jeg har forstått så er det akkurat samme maskinen som den til 3995,- men med bedre prosessor (den har også speedstep som øker batterilevetiden, i teorien i alle fall), mer ram (1gb innstallert og en 2gb brikke som er lett å montere) og et bedre skjermkort som jo sikkert er kjekkt å ha avogtil :)

Skal komme tilbake med førsteinntrykk så fort jeg har fått testet den litt. Og det å innstallere XP er nok ingen problemer om du har litt erfaringer med operativsystemer fra før. Regner med jeg også skifter til dette om ikke så lenge, selv om Vista skal gå ganske fint på denne maskinen med 3gb ram.

Skrevet

Satt meget irritert hele helga og småbannet. Bestillte laptop'en klokka 9 på morgenen på fredag, express over natten, men Mpx.no klarte ikke å sende PC-en.

Sitter og oppdaterer siden nå og håper de klarer å sende den idag, hvis ikke blir det nok avbestilling og venting på et tilsvarende tilbud med en annen nettbutikk.

Skrevet

Hei igjen, på tirsdag fikk jeg PC-en fra mpx.no, men har ikke fått så mye tid til å teste den noe utover vanlige programmer, men jeg kan jo i alle fall fortelle deg at alt de har skrevet på hardware.no testen er det samme som jeg opplever angående byggekvalitet osv. PC-en har ingen slark i noe deler eller noe billig følelse, alt virker som skikkelig kvalitet.

Jeg kommer uansett til å innstallere TinyXP på maskinen for å få den raskere, men jeg er egentlig overrasket over hvor greit det gikk med Vista, den første oppstarten gikk vanvittig treigt, men jeg regner med dette er en slags "første oppstart" med mye ferdig innstallering og ferdigstilling av innstillinger osv.

Den ekstra 2gb ram brikken som fulgte med er også utrolig enkel å sette inn i PC-en, det er snakk om 1 skru, åpne ett lokk og sette den inn i en sokkel (passer såklart bare 1 vei).

Hittil har jeg ingenting vondt å si om den :)

Men håper andre også kan komme med tips så du får flere ting å vurdere den opp imot.

Skrevet

Ja, det ville vært å foretrekke med noen andre tips og, spesielt etter min gamle bærbare dro til de evige jaktmarker. :(

Synd mpx var litt trege.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...