Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

nettverkspassord i xp

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har windows xp, jeg er ofte på lan å da har jeg lyst til å ha litt mer kontroll over hvem som drar over fra meg.. så da lurer jeg på hvordan ordner jeg så jeg får sånn passord greier? helst prøv å forklar godt.. er ikke så alt for skarp :p

takker for svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da må du skru av Simple File Sharing og sette opp gjestebrukere/passord... Men da bør du vite hva du holder på med. Er det ikke bedre å bare sette opp en lokal FTP server på maskinen din? (www.tucows.com) og bare bruke følgende LAN URL: "ftp://bruker:passord@maskinen_din" Da kan du bare gi de du vil gi tilgang linken, så kommer de rett inn.

Skrevet

Control Panel --> Administrative Tools --> Computer Management --> Local Users and Groups (i menyen til høyre) (trykk på +)--> User (mappa) --> Høreklikk på Guest (i vinduet til venstre) --> Set Password --> der har du det. Må kanskje trykke proceed først eller noe.

Da vil folk som prøver å komme inn på maskinen din via nettverk få fram et lite vindu som ber om passord.

Skrevet

ok takk.. joda kunne alltids brukt ftp.. har planer om å sette opp det snart, men det er det att jeg har noen venner som ikke vet hva ftp er å heller ikke kan bruke det.. takker for svar :)

Skrevet

kansje litt off topic, men på min pc finner jeg "use simple file sharing" under "tools" - "folder options" - "view", nede på listen, men på boreren min sin, og søstra mi sin versjon (norsk) finner jeg den ikke. Har lest gjennom listen 10 ganger uten å finne noe som kan oversettes og gi samme mening. Noen som vet hvor man tar av enkel fildeling da?

Skrevet
ok takk.. joda kunne alltids brukt ftp.. har planer om å sette opp det snart, men det er det att jeg har noen venner som ikke vet hva ftp er å heller ikke kan bruke det.. takker for svar  :)

;) Det går ikke an og ikke skjønne hvordan man bruker FTP... Som sagt, de er bare å skrive URL i Internet Explorer så får de det opp så og si likt som om du bare hadde delt det ut på nettverket. De trenger ikke noe tilleggs program, bare Explorer/Internet Explorer. Fordelen er at du kan skru av File Sharing på maskinen din. Slipper å rote med masse brukere/passord på maskinen din også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...