Kjallvid Skrevet 10. april 2008 Skrevet 10. april 2008 Jeg har nå da et internet abonnement som har mulighet for IPTV. Av nettleverandøren har jeg "fått" en Sagem ISD 83 dekoder som jeg plugger inn i ADSL-modemet mitt. Saken er bare at jeg ikke har noen TV som jeg da kan se på. Så da er planen min at jeg kjøper et TV-kort til PC-en og kobler til den istedet. Men så er jeg ganske noob på dette området. Så hva trenger jeg egentlig? Er det noen som har noen tips og anbefalinger om hvilke løsninger som ikke er altfor dyre og som allikevel gir en del for pengene? Nå skal det nevnes at PC-en jeg har tenkt å bruke ikke er en dedikert HTPC, men holder muligheten åpen for at jeg bygger en i fremtiden. En annen ting er at løsningen skal være fullt brukbart i både Norge og Frankrike siden jeg for tiden bor i Frankrike, men har ingen planer om å bli her for lenge. Bilder av dekoder'n: Front: Bak:
Kjallvid Skrevet 11. april 2008 Forfatter Skrevet 11. april 2008 Har ikke prøvd, men regner med at det ikke vil fungere å ta koble TP-kabelen rett til PC-en uten å kjøre signalene via decoder'n først, for som du ser på front-bildet så sitter det en CAM leser med et kort i, så jeg regner med at signalene er kodet og at kortet trengs for å dekode signalene.
Kjallvid Skrevet 19. april 2008 Forfatter Skrevet 19. april 2008 Ingen som har noe tips om hva som trengs?
Spragleknas Skrevet 19. april 2008 Skrevet 19. april 2008 Du trenger et analogt kort med s-video inngang, noe du forhåpentligvis har på STB.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå