Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Vi har idag en Windows 2000server som domenecontroller. Vi vurderer å migrere denne serveren over til en Windows 2008 server. Har googlet på dette, men finner bare informasjon om migrering til 2003 server. Tanken er at den gamle 2000 serveren skal utfases da vi har ny server til Win2008.

Noen her som har vært borti en migrering fra 2000 til 2008? Eventuelt hvor jeg kan finne informasjon om dette.

Vil det være samme prosedyre som fra 2000 til 2003 server ?.

-Marius

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

Jeg skal bare legge til et kort svar om dette. Jeg var på et seminar om 2008 server sist uke. Microsoft anbefaler å vente litt med å legge Exchange 2007 og DC på 2008 server. Det kom ikke klart frem om hvorfor, men jeg antar at de vil gi ut en oppdatering før de anbefaler dette.

Det var et firma der som hadde testet dette. De hadde kjørt hele systemet deres over på 2008 og hadde ikke fått noen feil på hverken Exchange eller DC.

Jeg ser at du skal ta en migration. Sikker på at du ikke mener transition? Prøv heller å søk på det. Om du skal ta en migration så betyr det at du skal flytte fra et annet system. Selv om jeg skjønner hva du mener så er det feil teknisk betegnelse, og derfor kan det hende at det er lettere å finne riktig svar om du søker etter transition.

Skrevet

De siste serverproduktene til MS har virket ganske uferdige ved release, og første ServicePack har introdusert ganske store endringer. Jeg har en følelse av at WS2008 ikke er noe unntak.

På en annen side releases WS2008 på SP1-nivå, så første SP blir SP2. Sunnetstegn eller bløff? Tiden vil vise ;)

Skrevet

WS2008 blir bygd med samme kode som Vista. Dette er, tro det eller ei, en positiv ting! De har lært av sine feil fra Vista og lagt det inn i SP1. SP1 til vista skal faktisk innholde det samme som SP 1 til WS2008.

Det som er litt kult er at SP2 til Vista og SP2 til WS2008 skal bli sluppet sammen, og slik skal det forsett med alle SP'ene som blir sluppet.

Jeg vil anta sunnhetstegn, men som du sier, tiden vil vise :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...