Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

C/D/E: åpnes i nytt vindu


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg når går inn på "C/D/E:" åpnes det i et nytt vindu som er maksimert.

Dette er utrolig irriterende. Jeg har dette problemet på begge pcene mine.

Den ene kjører Win XP Pro og Ubuntu 8.04 og den andre Win XP Pro x64.

 

Det jeg har funnet ut er at de ligger en "Autorun.inf" og en "Setup.exe" fil i bunnen av harddisken (C/D/E:\Autorun.inf og C/D/E:\Setup.exe". 

Her er teksten som står i "Autorun.inf" filen:

[AutoRun]

OPEN=setup.exe

shellexecute=setup.exe

shell\´ò¿ª(&O)\command=setup.exe

 

Bilde av "C:" med "Autorun.inf" nedest

 

 

Når jeg har "C/D/E:" åpen ser jeg ikke noen av disse filene men jeg klarer å åpne de i "Kjør/Run". Jeg klarer heller ikke slette de ved å bruke cmd og kommandoer der. Jeg finner de heller ikke når jeg skriver "dir" under "C/D/E:"

C:\>dir

 Volume in drive C has no label.

 Volume Serial Number is C0BD-C342

 

 Directory of C:\

 

08.03.2008 04:14 0 AUTOEXEC.BAT

08.03.2008 04:14 0 CONFIG.SYS

09.04.2008 16:09 <DIR> Desktop

09.04.2008 14:34 <DIR> Documents and Settings

08.03.2008 05:47 <DIR> DRIVERS

09.04.2008 14:23 <DIR> Program Files

09.04.2008 16:08 <DIR> WINDOWS

  2 File(s) 0 bytes

  5 Dir(s) 9 650 421 760 bytes free

 

Når jeg kjører ubuntu kan jeg se filene, åpne de og slette de. Når jeg sletter de mister jeg problemet til neste gang jeg restarter Win XP.

 

Når jeg høgreklikker på en av partisjonene får jeg den teksten som står i "Autorun.inf": "´ò¿ª(&O)"

 

 

Noen som har en løsning på problemet? Eller har opplevd noe lignende?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjulte filer finnes ikke i cmd (90% sikker), men du kan få tilgang til de om du vet hva de heter og skriver det i adressefeltet. Filnavnene du referer til blir somregel brukt på en cd\dvd som skal starte av seg selv (setup.exe). Den andre informasjon i filene er jeg litt usikker på. Om ikke du eller et husdyr har lagt disse filene der vil jeg tippe at du har et virus på begge maskinene.

 

For å vise skjulte filer og system filer:

Min datamaskin -> Verktøy -> Mappealternativer -> VIS ->

 

Fjern haken ved:

Skjul beskyttede operativsystemfiler

Skjul filetternavn på kjente filtyper

 

Velg:

Vis skjulte filer og mapper

 

Vil tippe at du kan slette Autorun.inf og setup.exe fra diskene dine.

om du ikke har en setup.exe fil som er skjult og du vil kjøre da.

Lenke til kommentar

Slå av at stasjonene starter ting auto.

 

Start->kjør->gpedit.msc

brukerkonfigurasjon->administrative maler->system

Se på høyere side nå->deaktiver autokjør->dobbelklikk->deaktiver"bruk->ok"

 

Kan se om det er virus-spyware problem.

Last ned HijackThis legg i egen mappe på skrivebordet.

Start programmet og velg "Trykk scan og save log" .

Loggfilen kopierer du og limer inn i posten din.

Helst med skjult tekst [1skjul] logg her [1/skjul] fjern 1 for skjult tekst.

Endret av SNIPPSAT
Lenke til kommentar
Skjulte filer finnes ikke i cmd (90% sikker), men du kan få tilgang til de om du vet hva de heter og skriver det i adressefeltet. Filnavnene du referer til blir somregel brukt på en cd\dvd som skal starte av seg selv (setup.exe). Den andre informasjon i filene er jeg litt usikker på. Om ikke du eller et husdyr har lagt disse filene der vil jeg tippe at du har et virus på begge maskinene.

 

For å vise skjulte filer og system filer:

Min datamaskin -> Verktøy -> Mappealternativer -> VIS ->

 

Fjern haken ved:

Skjul beskyttede operativsystemfiler

Skjul filetternavn på kjente filtyper

 

Velg:

Vis skjulte filer og mapper

 

Vil tippe at du kan slette Autorun.inf og setup.exe fra diskene dine.

om du ikke har en setup.exe fil som er skjult og du vil kjøre da.

 

Var ikke dumt å vise systemfiler, det hadde jeg ikke tenkt over... Jeg fant filene og slettet de, men når jeg prøver å åpne "C:" får jeg opp dette: 

 

 

Slå av at stasjonene starter ting auto.

 

Start->kjør->gpedit.msc

brukerkonfigurasjon->administrative maler->system

Se på høyere side nå->deaktiver autokjør->dobbelklikk->deaktiver"bruk->ok"

 

Jeg fant ikke noe autokjør.

 

 

 

Kan se om det er virus-spyware problem.

Last ned HijackThis legg i egen mappe på skrivebordet.

Start programmet og velg "Trykk scan og save log" .

Loggfilen kopierer du og limer inn i posten din.

Helst med skjult tekst [1skjul] logg her [1/skjul] fjern 1 for skjult tekst.

 

Loggen:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2

Scan saved at 18:07:30, on 09.04.2008

Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)

MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6000.16640)

Boot mode: Normal

 

Running processes:

C:\WINDOWS\System32\smss.exe

C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe

C:\WINDOWS\system32\services.exe

C:\WINDOWS\system32\lsass.exe

C:\Program Files\Softex\OmniPass\Omniserv.exe

C:\WINDOWS\system32\svchost.exe

C:\WINDOWS\System32\svchost.exe

C:\WINDOWS\system32\svchost.exe

C:\Program Files\Softex\OmniPass\OPXPApp.exe

C:\Program Files\Intel\Wireless\Bin\EvtEng.exe

C:\Program Files\Intel\Wireless\Bin\S24EvMon.exe

C:\WINDOWS\System32\WLTRYSVC.EXE

C:\WINDOWS\System32\bcmwltry.exe

C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe

C:\Program Files\ThinkPad\ConnectUtilities\AcPrfMgrSvc.exe

C:\WINDOWS\system32\agrsmsvc.exe

C:\Program Files\Lenovo\Bluetooth Software\bin\btwdins.exe

C:\WINDOWS\system32\cisvc.exe

C:\Program Files\LENOVO\HOTKEY\FNF5SVC.exe

C:\Program Files\CDBurnerXP\NMSAccessU.exe

C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe

C:\WINDOWS\system32\PMSveH.exe

C:\Program Files\Intel\Wireless\Bin\RegSrvc.exe

C:\Program Files\ThinkPad\ConnectUtilities\AcSvc.exe

C:\Program Files\ThinkPad\ConnectUtilities\SvcGuiHlpr.exe

C:\WINDOWS\system32\wscntfy.exe

C:\WINDOWS\Explorer.EXE

C:\Program Files\ThinkPad\ConnectUtilities\ACTray.exe

C:\Program Files\ThinkPad\ConnectUtilities\ACWLIcon.exe

C:\Program Files\Lenovo\HOTKEY\TpWAudAp.exe

C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe

C:\PROGRA~1\Lenovo\LENOVO~1\LPMGR.exe

C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe

C:\Program Files\Adobe\Acrobat 8.0\Acrobat\Acrotray.exe

C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe

C:\Program Files\Lenovo\Bluetooth Software\BTTray.exe

C:\Program Files\Common Files\Macrovision Shared\FLEXnet Publisher\FNPLicensingService.exe

D:\Programmer\Gapa\gapa.exe

C:\PROGRA~1\Lenovo\BLUETO~1\BTSTAC~1.EXE

C:\WINDOWS\system\winlogon.exe

C:\PROGRA~1\Intel\Wireless\Bin\Dot1XCfg.exe

C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe

C:\Program Files\Opera 9.5 beta\Opera.exe

C:\WINDOWS\system32\cidaemon.exe

C:\WINDOWS\system32\cidaemon.exe

C:\WINDOWS\system32\svchost.exe

C:\WINDOWS\system32\mmc.exe

C:\Desktop\HiJackThis\HijackThis.exe

 

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.rub1.org/

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157

O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll

O2 - BHO: Groove GFS Browser Helper - {72853161-30C5-4D22-B7F9-0BBC1D38A37E} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\GRA8E1~1.DLL

O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program Files\Java\jre1.6.0_05\bin\ssv.dll

O2 - BHO: Adobe PDF Conversion Toolbar Helper - {AE7CD045-E861-484f-8273-0445EE161910} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 8.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll

O3 - Toolbar: Adobe PDF - {47833539-D0C5-4125-9FA8-0819E2EAAC93} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 8.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll

O4 - HKLM\..\Run: [ACTray] C:\Program Files\ThinkPad\ConnectUtilities\ACTray.exe

O4 - HKLM\..\Run: [ACWLIcon] C:\Program Files\ThinkPad\ConnectUtilities\ACWLIcon.exe

O4 - HKLM\..\Run: [TPWAUDAP] C:\Program Files\Lenovo\HOTKEY\TpWAudAp.exe

O4 - HKLM\..\Run: [synTPEnh] C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe

O4 - HKLM\..\Run: [LPManager] C:\PROGRA~1\Lenovo\LENOVO~1\LPMGR.exe

O4 - HKLM\..\Run: [bluetoothAuthenticationAgent] rundll32.exe bthprops.cpl,,BluetoothAuthenticationAgent

O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup

O4 - HKLM\..\Run: [Acrobat Assistant 8.0] "C:\Program Files\Adobe\Acrobat 8.0\Acrobat\Acrotray.exe"

O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe

O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'LOCAL SERVICE')

O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'NETWORK SERVICE')

O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')

O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Default user')

O4 - Startup: Shortcut to gapa.lnk = D:\Programmer\Gapa\gapa.exe

O4 - Global Startup: Bluetooth.lnk = ?

O6 - HKCU\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Restrictions present

O6 - HKCU\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Control Panel present

O8 - Extra context menu item: Append to existing PDF - res://C:\Program Files\Adobe\Acrobat 8.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppend.html

O8 - Extra context menu item: Convert link target to Adobe PDF - res://C:\Program Files\Adobe\Acrobat 8.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECapture.html

O8 - Extra context menu item: Convert link target to existing PDF - res://C:\Program Files\Adobe\Acrobat 8.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppend.html

O8 - Extra context menu item: Convert selected links to Adobe PDF - res://C:\Program Files\Adobe\Acrobat 8.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECaptureSelLinks.html

O8 - Extra context menu item: Convert selected links to existing PDF - res://C:\Program Files\Adobe\Acrobat 8.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppendSelLinks.html

O8 - Extra context menu item: Convert selection to Adobe PDF - res://C:\Program Files\Adobe\Acrobat 8.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECapture.html

O8 - Extra context menu item: Convert selection to existing PDF - res://C:\Program Files\Adobe\Acrobat 8.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppend.html

O8 - Extra context menu item: Convert to Adobe PDF - res://C:\Program Files\Adobe\Acrobat 8.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECapture.html

O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\EXCEL.EXE/3000

O8 - Extra context menu item: Send to &Bluetooth Device... - C:\Program Files\Lenovo\Bluetooth Software\btsendto_ie_ctx.htm

O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.6.0_05\bin\ssv.dll

O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.6.0_05\bin\ssv.dll

O9 - Extra button: Send til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\ONBttnIE.dll

O9 - Extra 'Tools' menuitem: S&end til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\ONBttnIE.dll

O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\REFIEBAR.DLL

O9 - Extra button: @btrez.dll,-4015 - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - C:\Program Files\Lenovo\Bluetooth Software\btsendto_ie.htm

O9 - Extra 'Tools' menuitem: @btrez.dll,-12650 - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - C:\Program Files\Lenovo\Bluetooth Software\btsendto_ie.htm

O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe

O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe

O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe

O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe

O18 - Protocol: grooveLocalGWS - {88FED34C-F0CA-4636-A375-3CB6248B04CD} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\GR99D3~1.DLL

O20 - Winlogon Notify: ACNotify - ACNotify.dll (file missing)

O23 - Service: Ac Profile Manager Service (AcPrfMgrSvc) - Lenovo - C:\Program Files\ThinkPad\ConnectUtilities\AcPrfMgrSvc.exe

O23 - Service: Access Connections Main Service (AcSvc) - Lenovo - C:\Program Files\ThinkPad\ConnectUtilities\AcSvc.exe

O23 - Service: Adobe LM Service - Adobe Systems - C:\Program Files\Common Files\Adobe Systems Shared\Service\Adobelmsvc.exe

O23 - Service: Agere Modem Call Progress Audio (AgereModemAudio) - Agere Systems - C:\WINDOWS\system32\agrsmsvc.exe

O23 - Service: Bluetooth Service (btwdins) - Broadcom Corporation. - C:\Program Files\Lenovo\Bluetooth Software\bin\btwdins.exe

O23 - Service: Intel® PROSet/Wireless Event Log (EvtEng) - Intel Corporation - C:\Program Files\Intel\Wireless\Bin\EvtEng.exe

O23 - Service: FLEXnet Licensing Service - Macrovision Europe Ltd. - C:\Program Files\Common Files\Macrovision Shared\FLEXnet Publisher\FNPLicensingService.exe

O23 - Service: Fn+F5 Service (FNF5SVC) - Lenovo. - C:\Program Files\LENOVO\HOTKEY\FNF5SVC.exe

O23 - Service: NMSAccessU - Unknown owner - C:\Program Files\CDBurnerXP\NMSAccessU.exe

O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe

O23 - Service: Softex OmniPass Service (omniserv) - Softex Inc. - C:\Program Files\Softex\OmniPass\Omniserv.exe

O23 - Service: PMSveH - Lenovo - C:\WINDOWS\system32\PMSveH.exe

O23 - Service: Intel® PROSet/Wireless Registry Service (RegSrvc) - Intel Corporation - C:\Program Files\Intel\Wireless\Bin\RegSrvc.exe

O23 - Service: Intel® PROSet/Wireless Service (S24EventMonitor) - Intel Corporation - C:\Program Files\Intel\Wireless\Bin\S24EvMon.exe

O23 - Service: Broadcom Wireless LAN Tray Service (wltrysvc) - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\WLTRYSVC.EXE

 

--

End of file - 9667 bytes

Lenke til kommentar

Kopiere fet tekst->lim inn i notisblokk.

Lagre på skrivebordet som CFScript.txt.

Gjør som på bildet,Post logg c:\combofix.txt

cfscriptyt1.gif

 

File::

C:\WINDOWS\iun6002.exe

C:\e368499e337de20d11cda09f

C:\WINDOWS\qfeA0.tmp

 

Registry::

[-HKEY_CURRENT_USER\software\microsoft\windows\currentversion\explorer\mountpoints2\{3bb49f14-f382-11dc-8cf6-0016cff7e0c9}]

[-HKEY_CURRENT_USER\software\microsoft\windows\currentversion\explorer\mountpoints2\{821f8e6d-ecc3-11dc-8cec-0016cff7e0c9}]

[-HKEY_CURRENT_USER\software\microsoft\windows\currentversion\explorer\mountpoints2\{b2640ee2-0276-11dd-8d04-0016cff7e0c9}]

 

Scanne 2 filer her Jotti

C:\WINDOWS\system32\rhttpaa.dll

C:\WINDOWS\system32\spmsg2.dll

Gi tilbakemelding på den finner.

 

Last ned kjør CCleaner

'Valg'->'Avansert'. Fjern avkryssingen framfor: "bare slett midlertidige filer som er eldere enn 48 t.

Kjør register-renser og"svar ja til og reparere"

 

Last ned oppdatere og kjør full scan SAS free

Post loggen fra SAS (preferences->statistics/logs)

 

Restart og en ny HijackThis logg.

Lenke til kommentar

Greit den prøver og være vanskelig.

 

Ctrl+alt+del"prosesser"

Se etter "winlogon.exe" avslutt denne.

 

Så dette.

Kopiere fet tekst->lim inn i notisblokk.

Lagre på skrivebordet som CFScript.txt.

Gjør som på bildet,Post logg c:\combofix.txt

cfscriptyt1.gif

 

File::

C:\WINDOWS\system\winlogon.exe

 

Restart og en ny HijackThis logg.

Endret av SNIPPSAT
Lenke til kommentar

ERROR: The process "winlogon.exe" with PID 1016 could not be terminated.

Reason: This is critical system process. Utility cannot end this process.

ERROR: The process "winlogon.exe" with PID 4076 could not be terminated.

Reason: This is critical system process. Utility cannot end this process.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...