Gå til innhold

Musikk: Scifi/Spacemetal: Dark Star / Black Star


Anbefalte innlegg

Hei! Dette blir første posten min i dette forumet. Jeg spilte inn en kort tentativ idé igår og vil gjerne høre hva dere synes:

 

http://printf.no/music/Dark%20Star.mp3

 

Sjangeren er en slags scifi/space metal, inspirert av en blanding av Ayreon, Star One, Nightwish, og Circus Maximus, både komposisjons- og tonemessig.

 

Jeg har lagd musikken med Renoise, og gitaren er en Jackson KE3 Pro med GFS Power Rails pickups. Jeg bruker Line6 Toneport UX2 for ampsimulering og innspilling. Resten er hemmelig (:

 

Jeg har etpar jenter som jeg tenker skal synge på låta hvis den utvikler seg til noe brukbart. Teksten er ikke ferdig, men jeg har omtrent ett refreng og ett vers.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Dette syntes jeg ble veldig bra! Liker pianoet veldig godt! Strykerne er også veldig bra men skulle kanskje vært litt mer staccato i begynnelsen. Når stykerne spiller aleine syntes jeg det var kult at tonene ble dradde og lå som et teppe. Til denne sangen her ser jeg for meg ei jente som synger så det hadde ikke vært dumt det. Det hele minner meg litt om nighwish. Godt jobba og lykke til videre.

 

Hadde vært kult om du kom med en kommentar til bandet jeg spiller i linken ligger under.

 

mvh Thor Egil

 

_________________________________________________________________

 

www.myspace.com/promethic

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...