Gå til innhold

Noen info om Qln Artech12?


Anbefalte innlegg

Har lenge tenkt på nye høytalere. Så har eg lenge tenkt på CW siden eg liker trøkket de gir, men så kom eg over denne pakka og lurer på om de spiller med mer trøkk en CW CLS-15? Har lest ein test om det, men finner ikke testen igjen:S Noen som vet noe om det?:D

 

http://www.hificenter.no/shop_item.cfm?pat...,183&id=955

 

Så lurer eg litt på forsterkervalg osv. Har eit NAD T744 nå, men må nok ha en effektforsterker til frontene, noen tips der og? Rekner med NAD'en klarer drive center og bakhøytalerene greit. :)

Endret av taese
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De QLN høyttalere trøkker nok mer enn CLS-15, da membranarealet er større. Jeg har lest den testen du tenker på, hvor QLN kommer seirende ut.

 

Dersom du liker designet og er ute etter godt trøkk samtidig som at du vil holde budsjettet noenlunde lavt og det ikke skal gå alt for mye utover lydkvaliteten, så tror jeg du har funnet rette pakken.

 

En effektforsterker til frontene er absolutt å anbefale, men noe kraftverk som drar hele 16A linja alene trenger du ikke.

En helt grei effektforsterker ala NAD C272 vil duge. Alt for mye effekt er bedre enn litt for lite, men jeg tviler på at du kommer til å få bruk for mer enn 2x150 watt, som C272 leverer.

Lenke til kommentar

Har Artechen i hus nå, har lånt inn 4 forskjellige par. Artechen er monster stor og har masse bass, litt i overakant etter min mening hvis det er fin lyd du er ute etter. Den er nok super som fest-høyttaler, men jeg tror ikke jeg vil gå for dem. De ble litt for brutale i forhold til de andre jeg har lånt inn her, men nå er det bare høytalere med god kritikk jeg har lånt inn da. Har ikke fått testet nok til å se hva slags musikk den er best på, men den har en super bass som nevnt, pressis og bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...