Gå til innhold

Har kjøpt for stort kort til N82


Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har kjøpt et 8 gb sdhc kort til min Nokia N82. Det fungerer fint, bortsett fra det at telefonen ikke kan lese halvparten av kortet da den ikke støtter noe mer enn 4 gb.

 

Kan jeg omformatere kortet på en måte? Eller må jeg kjøpe nytt? Det fungerer jo stort sett bra, det bare virker som om noen funksjoner ikke støtter minnekortet mitt.

 

Og et bispørsmål: Kan min to år gamle minnekortleser i pcen lese et sdhc kort helt uten videre? Jeg har en adapter fra micro til stor. Da bør jo telefonen min kunne gjøre det samme?

 

-Sverre

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ble litt nysgjerrig. Hvilket type kort har du kjøpt? Såvidt meg bekjent funker det fint med 8 gb sdhc-kort i N82. Jeg hadde nemlig tenkt til å bestille dette selv jeg til min N82.

 

Har du rett og slett prøvd å la N82 formatere kortet selv på egen hånd? Prøv det først og fortell åssen det gikk er du grei...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Har du prøvd å oppgradere SW på telefonen? Min SE M600 klarte bare å lese "halve" 8 GB-kort før oppdatering, men etter oppdatering går det helt fint.

Lenke til kommentar
Jeg formaterte det ikke da jeg satte det inn, bare kopierte over fra det gamle kortet til det nye. Det skal jeg prøve. Men har forøvrig nyeste fw.

 

Har hørt fra to Spaceworldansatte at N82 ikke støtter 8gb. Men håper de tar feil ;)

 

Prøv å formatere det da og skriv det i forumet her åssen det gikk da :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...