Gå til innhold

Bærbar til spilling, intel vs AMD, 8600vs8400?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei, jeg er på jakt etter en bærbar pc som jeg skal bruke til spilling og skolebruk(må derfor være mest mulig stillegående).

Minimum krav:

-Jeg har lyst på et 8600GS, men gjerne GT. (Hvordan er 8400GS sammenlignet med 8600GS?).

-2 gb ram

-150gb HDD

-Intel/AMD?

Den må være 15" widescreen, kan ikke fordra mindre.

Pris setter vi på rundt 8000,-

edit: Multicom JFL92+ ser jo fin ut, hvordan er denne?

Endret av Bjohansen
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sikkert grei den, ikke det beste grafikkortet men!

Send meg en PM om du vil ha min! Selger den for 8500kr.. Asus G1S, 6 måneder gammel.. 15,4" skjerm med 1680x1050 oppløsning, 8600M GT 256mb ddr3(mye bedre enn 512mb ddr2 versjonen), T7500 prosessor, 100gb 7200rpm hdd osv osv.. Send en melding hvis du er interessert! ;)

Skrevet (endret)
Sikkert grei den, ikke det beste grafikkortet men!

Send meg en PM om du vil ha min! Selger den for 8500kr.. Asus G1S, 6 måneder gammel.. 15,4" skjerm med 1680x1050 oppløsning, 8600M GT 256mb ddr3(mye bedre enn 512mb ddr2 versjonen), T7500 prosessor, 100gb 7200rpm hdd osv osv.. Send en melding hvis du er interessert! ;)

Hvor får du det fra at 256mb er bedre enn 512mb? på stasjonære er det jo 512mb som er det ultimate.

edit: og btw, kjøper ikke brukt.

Endret av Bjohansen
Skrevet
Fra tester osv osv.. 512mb versjonen har ddr2 minne, noe som gjør kortet dårligere enn dd3 versjonen til tross for at den har 256mb mer minne ;)

Leste HW sin test av ddr2 vs ddr3, og forskjellen var ikke så stor. I og med at det er 512MB ddr2 vs 256ddr3 det er snakk om her, så(?).....

Skrevet

var en inne på forumet her med en asus c90 laptop ellerno, han hadde lik laptop som meg, men en bedre prosessor og dette 512mb ddr2 kortet.. og han scora over 500 poeng mindre i 3dmark06!

Skrevet
var en inne på forumet her med en asus c90 laptop ellerno, han hadde lik laptop som meg, men en bedre prosessor og dette 512mb ddr2 kortet.. og han scora over 500 poeng mindre i 3dmark06!

Om jeg kan kjøpe en bærbar som er helt ny for 8300,- så ville jeg heller gjort det enn å kjøpe en til 8500,-(brukt) for å få 500 poeng mer i 3Dmarks.

3Dmarks er stregt tatt noe jeg ikke bryr meg stort om. Greit nok, det måler ytelsen din. Men jeg akter ikke å kjøpe brukt pc.

Noen andre som har noen kommentarer?

Skrevet

Ikke bare ytelsen det går på da, du får en mye dårligere skjerm med langt dårligere oppløsning, tregere harddisk, 0 operativsystem, 0 ekstrautstyr og en pc av et mindre kjent merke.. ;)

Men samma det, skal ikke tvinge deg til å kjøpe den ;p var bare et tips =)

Skrevet
Ikke bare ytelsen det går på da, du får en mye dårligere skjerm med langt dårligere oppløsning, tregere harddisk, 0 operativsystem, 0 ekstrautstyr og en pc av et mindre kjent merke.. ;)

Men samma det, skal ikke tvinge deg til å kjøpe den ;p var bare et tips =)

Har plastikken rundt de kjente merkene så stort å si?(er jo Intel og Nvidia som ligger innenfor plastikken).. 1280x800 på 15,4" passer meg utmerket. Trenger ikke operativsystem da dette allerede er i boks.

Skrevet (endret)
Noen som har noe å si om JFL92+? hvor stor forskjell er det fra lillebror JFL90+ i ytelse?

Det spørs på hva du har konfigurert pc'ane til.. JFL92+ er hakket bedre enn JFL90+ vil jeg tro.. Vil du ha god ytelse for prisen bør du gå for JFL92+

I prisklassen 8000kr er JFL90+ billigere og bedre enn JFL92+

JFL92+ er billigere enn JFL90+ på prisklassen 9000kr

I prisklassen 10 000kr er JFL90+ billigere enn JFL92+

Og i prisklassen 11 000kr er JFL90+ billigere enn JFL92+

Endret av OlaStandal

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...