Gå til innhold

ny spill-pc, passer komponentene?


Anbefalte innlegg

hei -

 

skal i gang å kjøpe meg ny pc men har ramlet litt av lasset siden forrige gang jeg satt sammen. lurer først og fremst på om det er noe her som ikke passer sammen men også om det er noen steder jeg burde bruke mer evt mindre penger. er mest nysgjerrig på om ram gjør jobben og egner seg for lett overklokking, og om jeg bør bytte cpu.

 

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=37898

 

maskinen skal brukes mest til spilling, har 24" skjerm så jeg trenger det jeg kan få av skjermkort, uten at det skal koste like mye som en ps3. kommer til å spille AoC, mest derfor jeg oppgraderer. skipper SLI, har hatt det 2 ganger før og aldri fått bruk for det.

 

har valgt komponenter fra netshop, da jeg kjører forbi hentelageret nesten hver dag. liker å kunne reise og levere om det er noe feil, fremfor postordrestyr.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville absolutt gått for et hovedkort basert på Intel P35 brikkesettet.

 

Raptor er kanskje den raskeste disken, men det er ikke mye som skiller den fra en 750GB disk. Billigere er det også.

 

Minnebrikkene holder til/er garantert til 400x9,5= 3,8GHz på CPU. Ikke imponerende, men greit. 4GHz burde være oppnåelig med den prosessoren. Foreslår Disse brikkene. Da vil i alle fall ikke minnet stoppe deg. Vet da ikke hvordan det er med tilgjengeligheten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...