Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Lang pipelyd fra hovedkort etter CPUkjøler og CPU bytte


Anbefalte innlegg

Har litt problemer etter at jeg byttet fra AMD +4200 AM2 til AMD +6400 AM2, og installerte en Zalman CNPS9500 cpu kjøler. Når jeg starter Pcen kommer det en lang pipelyd, så stille, så den samme lange pipelyden fra hovedkortet. Har sjekket at Hovedkortet(Gigabyte) passer til prosessoren. Leste litt rundt på div forum, der det stod at pipelyden signaliserte at det var noe galt med strømtilførselen. Jeg fulgte bruksanvisningen til kjøleren slik som det stod, og det står at jeg bare trenger å koble 4-pins kabelen til hovedkortet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er i hvert fall korrekt at pipelyden er resultatet av at det er noe galt med strømtilførselsen. PC-en min ble grilla under et lynnedslag, som første til at strømforsyningen ble ødelagt, og hovedkortet herpa. Den eneste responsen jeg fikk fra PC-en var en lang pipelyd.

 

Min PC døde de dagen, og kom aldri tilbake :cry:

Lenke til kommentar

Har ikke vært noe tilfeller av lyn og slikt idag, og jeg brukte pcen med den gamle prosessoren rett før jeg byttet over. Strømforsyningen tror jeg skal holde til å drive hele det nye systemet(Hiper 580W), for +6400 bruker noe sånn som 125W, mot +4200 som bruker 89W. Tror det problemet ligger på den nye cpu kjøleren, har en kompis som har lik kjøler, men som fikk med en spenningsregulator og en overgang til sin cpu kjøler, det fikk ikke jeg med min.

Lenke til kommentar

100% Sikker på at du satte cpu riktig vei? Ta opp å sjekk, så sjekker du at viftekontakten sitter i, samt alle strømtilkoblinger til hovedkortet. Så resetter du bios, hvordan det gjøres står i brukermanualen til hovedkortet. Så kan du prøve å ta ut alle minnebrikkene, starte pcn også slå den av etter noen sekunder også sette i minnebrikkene igjen.

Endret av WD40
Lenke til kommentar
tror den passer alle veier? i allefall 2 veier?

 

men ja pil mot pil skal være riktig..

 

Har ikke passa mer enn en vei på noen av de socketene jeg har vært borti men (478, 939 og 775)

 

Lasermannen: Har du prøvd alle forslagene mine?

Endret av WD40
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...