Zpeed_ Skrevet 3. april 2008 Skrevet 3. april 2008 Lurer på følgende: Ser enkelte reklamerer med flatskjermer som kjører 100 Hz. Vil man i praksis se noen fordel med dette? Ingen tv-sendinger (verken HD eller "vanlig" kjører vel høyere enn max 60 Hz?) Er det evnt. ved å se DVD, Blu-ray o.l at man vil få et roligere bilde? Jeg har kun tenkt på responstid når det kommer til flatskjermer, og ikke oppdateringsfrekvens.... noen med god peiling?
innard Skrevet 4. april 2008 Skrevet 4. april 2008 (endret) Lurer også på dette. Da spesielt i forbindelse med spilling. Update: Nå har jeg søkt litt og kommet fram til at 100hz definitivt gir bedre bilder. Hvis en 100 hz tv mottar ett signal på 50 hz vil den oppdatere signalet dobbelt så kjapt, dette fører til mindre flimring da vekslingen mellom bildene vil gå glattere. Utifra det jeg forstår lager noen tver også en estimering mellom bilder så de fyller inn en mellomting mellom forrige og neste bilde når de lager ett 100hz signal fra 50hz. Resultatet er ett mye glattere, renere bilde. Dette skal være særlig merkbart ved panoreringer og tv-spilling. Endret 8. april 2008 av innard
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå