Gå til innhold

E8400 + Asus P5KR, P35 Socket-775 = TREIG?


Penol

Anbefalte innlegg

Jeg har satt sammen en maskin bestående av nevnte prosessor og HK i tillegg til OCZ DDR2 4096MB Gold GX XTC ram.

 

Det virker på meg som om maskinen er litt treig til å komme i gang, ved oppstart av XP så står den å "tenker" mye lenger enn min andre pc som har mye dårligere specs. I tillegg så tar det en stund fra du setter i en cd/dvd før den leser av platen, den spinner opp men det tar tid før innholdet kommer opp på skjermen.

 

Dette er jo nye produkter, kanskje det er noe jeg må stille på i bios eller noe? Har oppdatert bios til den nyeste, cpu temp ble -19 grader da men bruker probe til å lese av den og da ligger den på henholdsvis 42 og 45 grader.

 

Noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du lagt inn OS på nytt?

 

-Sjekk temperaturer med CoreTemp

-Sjekk minnet med memtest

-Sjekk at minnet får rett spenning.

-Oppdater alle drivere.

 

Lagt inn OS fresh ja, alt er nytt bortsett fra kabinettet. Hvilken spenning skal minnet ha?

Jeg kan ikke se at noen drivere mangler i device manager, alle som er lagt inn er de nyeste.

Jeg mener at jeg sjekket intel sine sider angående evetuell software til cpu, men tror jeg fikk beskjed under installasjonen at den ikke var støttet. Den er jo helt ny men de burde jo ha ordnet støtte før de slapp den på markedet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...