-__- Skrevet 1. april 2008 Skrevet 1. april 2008 Jeg har tentamen i matte i morgen! Men er usikker på hvordan man skal gjøre saker og ting. Derfor skulle jeg gjerne hatt en fasit på eksempeloppgavene for å se om jeg har gjort det riktig. MAT1008Matematikk2TEksempeloppg.pdf
-__- Skrevet 1. april 2008 Forfatter Skrevet 1. april 2008 (endret) Mitt svar på oppgave 1^a er 300, noen som vil bekrefte, avkrefte? Og si om det er riktig måte å skrive svaret/er hele svaret. Endret 1. april 2008 av deSilver
-__- Skrevet 1. april 2008 Forfatter Skrevet 1. april 2008 (endret) Mitt svar på oppgave 1^b er p-q-2pq. Anyone? Endret 1. april 2008 av deSilver
teveslave Skrevet 1. april 2008 Skrevet 1. april 2008 (endret) a) ser riktig ut. b) Se på telleren: (p+q)² - 4pq = p² + 2pq + q² - 4pq = p² - 2pq + q² = (p-q)² Så deler du dette på (p-q) og får p-q Endret 1. april 2008 av teveslave
-__- Skrevet 1. april 2008 Forfatter Skrevet 1. april 2008 (endret) Nice! Tusen takk, tok høyde for kvadratsetningene bare en gang På c): X=6 V X=-4? Endret 1. april 2008 av deSilver
teveslave Skrevet 1. april 2008 Skrevet 1. april 2008 (endret) c) (i) 2x - y = 1 (ii) y = x² - x - 5 skriver om (i): y = 2x - 1 setter (i) og (ii) lik hverandre: x² - x - 5 = 2x - 1 x² - 3x - 4 = 0 ABC-formel gir x = 4 og x = -1 x = 1 innsatt i (i) og (ii) gir y = 7 x = -1 innsatt i (i) og (ii) gir y = -3 Husk å sjekke om x-verdiene du ender opp med passer inn i originalligningene (sett prøve på svaret). Du kunne gjort noe lignende i oppgave b) også: velg verdier for p og q, f.eks. p = 1 og q = 2. Sjekk at du ender opp med det samme før og etter forenklingen. d) Det tror jeg er korrekt. Er en evighet siden jeg drev med sannsynlighetsregning, men det stemmer vel å bruke nPr. Du kan lese litt nederst her: http://www.matematikk.net/emne/telleregler.php Endret 1. april 2008 av teveslave
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå