Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny PSU, pcen død


Anbefalte innlegg

Hei føsrt kjøpte jeg meg meg et nytt skjermkort (Asus EAH 3870 radeon hd 3070 chipset eller no) :thumbup: fikk det lest på pakningen at man trengte minimum 450w psu hadde bare 350w.Monterte skjermkortet og det fungerte men pcen restarta seg uten jevne mellom rom+ at den begynte å produsere mer varme, så jeg snakka med noen som hadde greie på dette og bestilte en ny psu på komplett.no (http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=339898) :thumbup:

 

Da jeg fikk psuen fulgte jeg instruksene fra en video fra komputer for alle(et blad ) og fra Corsair sin manual.

 

Ferdig montert klikker på på knappen skjer pcen slår seg på og høres helt normal ut men ingen ting skjer på skjermen. Slår den av skjekker alle skjermkabler , prøver igjen samme problemet. Slår av pcen tra ut alle kontakter skjekker alle kontakter på HK , setter i alle kontaktene igjen og klikker på påknappen neon lysene i pcen linker en gang men vifter, hk, psu, hdder, cd-stasjon lager ingen lyd. :thumbdown:

 

 

Er det noen som har noen peiling på dette problemet??,er pcen kortslutta/ødelagt :dontgetit:

Har jo brugt masse penger på den og oppgradert den vevnelig

Hilsen en lei seg 14-åring :thumbdown::blush:

 

 

 

post-157601-1207066098_thumb.jpg

post-157601-1207066119_thumb.jpg

post-157601-1207066165_thumb.jpg

 

Med den gamle psuen var det koblet en 20pin kontakt+ en 4pin kontakt til hk, bilde viser den nye med en 24pins kontakt og den tomme 4pins kontakten på hk men de er mulig å koble av de siste 4pinnene fra 24pins kontakten fra den nye psuen

 

Her spesifikasjonene til pcen min:

Corsair Powersupply 550W

Asus Radeon HD 3870 512MB GDDR4, PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDMI/HDCP

2x Corsair 512mb SDRAM PC3200 (200Mhz)

Samsung SpinPoint T166 500GB SATA2 16MB 7200RPM

Samsung SpinPoint T166 250GB SATA2 16MB 7200RPM

Samsung ett eller annet sata2 80gb

Intel® Pentium® 4 3.00Ghz

Msi hovedkort husker ikke nummeret

 

Er det noe mer dere lurer på skal jeg nok finne det ut

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
På de aller fleste Strømforsyninger er det P4 kontakt som skal passe i den tomme P4 kontakten. Prøv det.

Du har rett. Alle nye strømforsyninger har P4-kontakt. Har du ikkje noko der så får ikkje CPU-en straum.

Kan sjå ut som om det er problemet etter bilda å følge.

Lenke til kommentar
På de aller fleste Strømforsyninger er det P4 kontakt som skal passe i den tomme P4 kontakten. Prøv det.

Du har rett. Alle nye strømforsyninger har P4-kontakt. Har du ikkje noko der så får ikkje CPU-en straum.

Kan sjå ut som om det er problemet etter bilda å følge.

 

 

Har skjekka alle kablene som kommer ut av den nye psuen finner ingen merket med p4 eller en noen som passer nedi kontakten

Lenke til kommentar

Kontakten er nok der, men den henger kansje fast i en annen kontakt, slik at det ser ut som det er en hel kontakt. Se på kontaktene dine på nytt og sjekk om det er noen du kan løsne på. Jeg opplevde det samme på en MIST psu, der var det en slik kontakt som var festet i en annen.

Lenke til kommentar
Kontakten er nok der, men den henger kansje fast i en annen kontakt, slik at det ser ut som det er en hel kontakt. Se på kontaktene dine på nytt og sjekk om det er noen du kan løsne på. Jeg opplevde det samme på en MIST psu, der var det en slik kontakt som var festet i en annen.

Takk fant kontakten og delte den men det kommer bare et blink fra neon lysene mine når jeg slår på pcen den virer helt død

 

Edit: Har kortsluta hk , bestilt nye komponenter+fiksa alt tusen takk for all hjelp :roll:

Endret av PSUforyou550w
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...