Quijote Skrevet 30. mars 2008 Skrevet 30. mars 2008 (endret) Det desidert morsomste spillet eg har spilt (og spiller) er det gamle real-time split-screen worms-spillet 'liero' (http://liero.be/, ingen installasjon). Det eg ønsker å gjøre er å hente informasjonen som blir sendt til skjermen fra spillet. Etter ein del søking har eg ikkje blitt noe klokere. Finnes det ein strøm som mottar denne informasjonen fra spillet (stdout?), og i så fall, finnes det ein måte å aksessere den? Hensikten er å lage eit program som lagrer skjermdumper 10-20 ganger i skunder for så å settes sammen til video. Forhåpentligvis finnes det kanskje allerede eit slikt program (?), så om du kjenner til eit hadde det vore fantastisk om du peikte meg i riktig retning. Finnes det noen erfarne (eller uerfarne :=)) programmerere her som kan gi meg litt tips/råd? Eg klarer som regel å finne ut av ting på egenhånd, men her veit eg ikkje kor eg skal begynne. Takk Nb: Eg veit man kan kjøre spillet gjennom dosbox som har innebygget video-opptak. dessverre er emulatoren for treig, slik at det blir håpløst å spille seriøst med den. Endret 30. mars 2008 av Quijote
Quijote Skrevet 30. mars 2008 Forfatter Skrevet 30. mars 2008 (endret) Prøvd Fraps? Ja. Fraps er for å ta opp video fra spill som kjøres med openGl eller directX, og fungerer ikkje i denne sammenhengen. Fra wikipedia: In order for Fraps to take pictures or capture videos onto their system, users must first be using a program that uses DirectX or OpenGL as a core runtime system. Programs that run in Windows without DirectX or OpenGL are not supported, and therefore Fraps cannot capture desktop applications under Windows 2000 and XP. Endret 31. mars 2008 av Quijote
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå