Staind Skrevet 29. mars 2008 Skrevet 29. mars 2008 Heisann! Fløtta om på et par dvd-rom i PC-en en dag her.. Og når jeg skrudde på PC-en igjen og kom inn på windows funka plutselig ikke lyden.. Noen som veit hva grunnen til dette kan være? Om det er windows eller hovedkortet med integrert lydkort som er problemet? Windows sier at alle drivere fungerer som de skal.. Har prøvd å reinstallere drivere uten noe nytte.. Hva kan jeg gjøre for å fikse dette? Har to tilkoplingsmuligheter for lyd, foran på kabinettet og bak på hovedkortet. Har ikke noen lydkabel fra cd-rom. Er helt avhengig av lyd på PC-en her, så det haster litt med svar.. Tekniske data: Windows XP Home Edition 2002 SP2 OEM AMD Athlon 64 3500+ 2,2 GHz Socket-939 1,50 GB RAM PC3200 ASUS A8V-VM SE <GREEN> Motherboard
Cryztek Skrevet 29. mars 2008 Skrevet 29. mars 2008 Har opplevd dette før da jeg byttet kabbinett på en datamaskin. Kan hende du har fått noe statisk elektrisitet overført til hovedkorte mens du holdt på inne i datamaskinen.
PyrionZ Skrevet 29. mars 2008 Skrevet 29. mars 2008 Sjekk at alle kablene sitter ordentlig i hovedkortet, dytt på de i tilfelle noen er dratt litt ut; )
Staind Skrevet 29. mars 2008 Forfatter Skrevet 29. mars 2008 Sjekk at alle kablene sitter ordentlig i hovedkortet, dytt på de i tilfelle noen er dratt litt ut; ) gjort alt..
Grand Skrevet 29. mars 2008 Skrevet 29. mars 2008 skjedde med meg etter jeg skifta hovedkort (da måtte jeg flytte på alt) og når jeg starta opp PC-en igjen da, så hadde jeg ikke lyd. prøvde alt med drivere og sånt, men jeg måtte formatere.
Staind Skrevet 29. mars 2008 Forfatter Skrevet 29. mars 2008 skjedde med meg etter jeg skifta hovedkort (da måtte jeg flytte på alt) og når jeg starta opp PC-en igjen da, så hadde jeg ikke lyd. prøvde alt med drivere og sånt, men jeg måtte formatere. dvs. å installere windows på nytt?
Ueland Skrevet 29. mars 2008 Skrevet 29. mars 2008 Har du lydkabel i maskinen fra DVD/CD-rom til hovedkortet? I så tilfelle kan du strengt tatt fjerne den, har opplevd at den har ødelagt lyden enkelte ganger.
Staind Skrevet 29. mars 2008 Forfatter Skrevet 29. mars 2008 Har du lydkabel i maskinen fra DVD/CD-rom til hovedkortet?I så tilfelle kan du strengt tatt fjerne den, har opplevd at den har ødelagt lyden enkelte ganger. veit det.. har faktisk skrivi at jeg ikke har det.. har opplevd det før jeg også, men takk allikevel jepp, slette alt og legge inn windows. æsj, var det jeg var redd for.. sikker på at det ikke er noen annen mulighet?
Grand Skrevet 29. mars 2008 Skrevet 29. mars 2008 (endret) Hmm, tror dette ikke kommer til å funke, men kanskje systemgjenoppretting. Endret 29. mars 2008 av Sno
Staind Skrevet 29. mars 2008 Forfatter Skrevet 29. mars 2008 Hmm, tror dette ikke kommer til å funke, men kanskje systemgjenoppretting. tror ikke det jeg heller.. får vel sette igang med å installere windows på nytt:/
Grand Skrevet 29. mars 2008 Skrevet 29. mars 2008 (endret) Du burde vente litt lengere på svar fra forumet, det kan jo hende det går ann å reparere det. Lykke til Endret 29. mars 2008 av Sno
Staind Skrevet 29. mars 2008 Forfatter Skrevet 29. mars 2008 (endret) Okei takk, den er grei vøtt;) Blir glad hvis noen greier å finne en alternativ løsning for meg! Endret 30. mars 2008 av Staind
Cryztek Skrevet 30. mars 2008 Skrevet 30. mars 2008 Kjøpe et billig lydkort? eller laste ned nye drivere til det gamle kortet og be om at det funker =D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå