Gå til innhold

Acer AspireL5100 - noen spørsmål


Anbefalte innlegg

Vurderer en slik maskin

 

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=91833

 

Har i forkant noen spørsmål.....

 

1) Kan maskinen fjernstyres på vanlig måt f.eks via Logmein (må f.eks TV-skjerm være slått på)?

2) Jeg har en HDMI utgang på min flatskjerm, kan jeg f.eks kjøpe en HDMI switch for deretter å koble Acer + dvd?

3) Regner med det vil være mulig å koble på eksterne HD'er?

4) Hvordan vil maskinen være å spille på denne maskinen?

5) I dag har jeg en audio kobling fra TV til Receiver, hva må gjøres for å få lyd på Acer pc via Receiver?

 

Håper på svar................

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vurderer en slik maskin

 

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=91833

 

Har i forkant noen spørsmål.....

 

1) Kan maskinen fjernstyres på vanlig måt f.eks via Logmein (må f.eks TV-skjerm være slått på)?

2) Jeg har en HDMI utgang på min flatskjerm, kan jeg f.eks kjøpe en HDMI switch for deretter å koble Acer + dvd?

3) Regner med det vil være mulig å koble på eksterne HD'er?

4) Hvordan vil maskinen være å spille på denne maskinen?

5) I dag har jeg en audio kobling fra TV til Receiver, hva må gjøres for å få lyd på Acer pc via Receiver?

 

Håper på svar................

1. Ja! Jeg har aceren under tven, og jeg trenger kun å skru på pcen for å logge meg inn via logmein. Tven må ikke være slått på.

2. Det tror jeg ikke skal være noe problem. Jeg har 2 HDMI innganger, men får snart 3 enheter som bruker HDMI under tven så trenger en switch jeg også.

3. Ikke noe prob, den har både USB og Firewire som du kan koble til ekstern hd på.

4. Spørs hvilke spill du skal spille, jeg har ikke prøvd å spille på den, men skjermkortet er ganske dårlig så fungerer nok ikke særlig bra til nyere spill.

5. Det er digital utgang og vanlig analog til lyd på den. Den sender også lyd via HDMI.

Lenke til kommentar
Vurderer en slik maskin

 

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=91833

 

Har i forkant noen spørsmål.....

 

1) Kan maskinen fjernstyres på vanlig måt f.eks via Logmein (må f.eks TV-skjerm være slått på)?

2) Jeg har en HDMI utgang på min flatskjerm, kan jeg f.eks kjøpe en HDMI switch for deretter å koble Acer + dvd?

3) Regner med det vil være mulig å koble på eksterne HD'er?

4) Hvordan vil maskinen være å spille på denne maskinen?

5) I dag har jeg en audio kobling fra TV til Receiver, hva må gjøres for å få lyd på Acer pc via Receiver?

 

Håper på svar................

1. Ja! Jeg har aceren under tven, og jeg trenger kun å skru på pcen for å logge meg inn via logmein. Tven må ikke være slått på.

2. Det tror jeg ikke skal være noe problem. Jeg har 2 HDMI innganger, men får snart 3 enheter som bruker HDMI under tven så trenger en switch jeg også.

3. Ikke noe prob, den har både USB og Firewire som du kan koble til ekstern hd på.

4. Spørs hvilke spill du skal spille, jeg har ikke prøvd å spille på den, men skjermkortet er ganske dårlig så fungerer nok ikke særlig bra til nyere spill.

5. Det er digital utgang og vanlig analog til lyd på den. Den sender også lyd via HDMI.

 

Vurderer denne HDMI switchen (switch). Er det slik å forstå at HDMI out på switch er kabel som kommer fra TV, deretter kobler jeg via switch HDMI in til f.eks DVD-spiller og Acer pc?

 

Vil i tilfelle disse HDMI kablene duge? (kabel)

 

Jeg har ikke HDMI inngang på receiver, men det vil kanskje funke med en kobling fra Acer PC til phono inngang på receiver?

 

Er det noen spesiell grunn til at jeg burde velge denne (pc1) istedenfor denne (pc2)

 

Hvordan er forresten lydnivået på denne maskinen?

Endret av qtip
Lenke til kommentar
Vurderer en slik maskin

 

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=91833

 

Har i forkant noen spørsmål.....

 

1) Kan maskinen fjernstyres på vanlig måt f.eks via Logmein (må f.eks TV-skjerm være slått på)?

2) Jeg har en HDMI utgang på min flatskjerm, kan jeg f.eks kjøpe en HDMI switch for deretter å koble Acer + dvd?

3) Regner med det vil være mulig å koble på eksterne HD'er?

4) Hvordan vil maskinen være å spille på denne maskinen?

5) I dag har jeg en audio kobling fra TV til Receiver, hva må gjøres for å få lyd på Acer pc via Receiver?

 

Håper på svar................

1. Ja! Jeg har aceren under tven, og jeg trenger kun å skru på pcen for å logge meg inn via logmein. Tven må ikke være slått på.

2. Det tror jeg ikke skal være noe problem. Jeg har 2 HDMI innganger, men får snart 3 enheter som bruker HDMI under tven så trenger en switch jeg også.

3. Ikke noe prob, den har både USB og Firewire som du kan koble til ekstern hd på.

4. Spørs hvilke spill du skal spille, jeg har ikke prøvd å spille på den, men skjermkortet er ganske dårlig så fungerer nok ikke særlig bra til nyere spill.

5. Det er digital utgang og vanlig analog til lyd på den. Den sender også lyd via HDMI.

 

Vurderer denne HDMI switchen (switch). Er det slik å forstå at HDMI out på switch er kabel som kommer fra TV, deretter kobler jeg via switch HDMI in til f.eks DVD-spiller og Acer pc?

 

Vil i tilfelle disse HDMI kablene duge? (kabel)

 

Jeg har ikke HDMI inngang på receiver, men det vil kanskje funke med en kobling fra Acer PC til phono inngang på receiver?

 

Er det noen spesiell grunn til at jeg burde velge denne (pc1) istedenfor denne (pc2)

 

Hvordan er forresten lydnivået på denne maskinen?

 

Noen som kan gi noen svar på siste spørsmål overfor?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Jeg opplever den som akkurat over grensen for irriterende. Men siden prisen er så god så har jeg tenkt å kikke etter støydempende tiltak. Den ser jo fin ut, og den drar alt jeg har kastet imot den uten å begynne å svette.

 

Testet å stoppe viftene, men disken er heller ikke av det stilleste slaget. Siden jeg primært streamer ifra en server tenker jeg på å kanskje boote fra en minnepinne eller noe sånt og deaktivere disken. Problemet er at den har en sticker som ikke kan brytes hvis du vil ha garanti. Rånete å ikke tillate oppgradering av feks ram synes jeg.

 

Vi får se. Venter først til mine to uker m reklamasjonstid har gått ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...