Gå til innhold

Windows 95 OSR2.1 (USB og AGP versjonen av 95)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Først installerte jeg win95B(osr2) og oppgraderte osr2 -> osr2.1 med usbsupp oppdaterings filene.

Dermed regnet jeg med at AGP støtten var der, og installerte nvida driverne.

Når jeg da restartet pcen, da så jeg den grønne windows bakgrunnen komme opp på skjermen, så flirret hele bilde. Og bilde var låst. Det gikk ikke an å gjøre noe. Rett og slett et grønt "dirrebilde".

Dette skjedde uansett hvilken versjon av nvida driverne og hovedkort drivere jeg brukte sammen med win95b.

Jeg la merke til noe rart ved installasjon av (VIA4in1) hovedkort driverne, "AGP to CPU" ble ikke installert. MEGET RART? Hvorfor ikke? osr2.1 skal jo ha støtte for AGP, skal det ikke?

Hardware :

HovedKort: Abit KA7-100

CPU: Athlon Classic K7 (750mhz)

Skjermkort: Nvida Geforce 2 GTS/PRO

Harddisk: IBM Deskstar 40 GB

Minne: PC133 SDRAM

(alt i bios stemmer, win98 og andre OS funker helt fint sammen med grafikk-kortet)

Takker STORT til den som kan gi meg noen tips eller vil kommentere dette problemet.

Hilsen win95B fyren 8)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Støtter Nvidia driverene Windows 95? har du sjekket det?

Hvis de gjør det så hadde jeg reinstallert maskinen (clean install), så hadde jeg lagt inn skjermdriverene først, kan tenke meg at det går fint uten å legge til noe annet (som f.eks windows oppgraderinger, usb greiene) Etter dette kan du legge inn Direct X 8.1 eller 7, men hvis det ikke går så kan du vel bruek Windows 98 SE.

Skrevet

:evil: Takker for at 1 har svart, og ja ja ja, jeg har prøvd alt det der. Nvida Geforce2 GTS har win95osr21 støtte i driverene, men funker det nei???

Kan noen forklare meg hvorfor bildet henger seg ved login i windows oppstarten?

Hadde jeg vært en 14 åring med barnekviser og briller, og dum som en sjimpanse, så hadde jeg valgt win98 uten tvil.. Bare synd win95 med AGP loader inn 10 ganger raskere enn win98 og sluker 80% mindre minne i oppstarten. Kan tanke meg at det da går an å spille noen spill igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...