Aafloey Skrevet 28. mars 2008 Forfatter Skrevet 28. mars 2008 Ok. Jeg har fortsatt samme problemet. Er det noen spyware programmer du vil anbefale? Og tusen takk for all hjelp så langt.
snippsat Skrevet 28. mars 2008 Skrevet 28. mars 2008 (endret) Ja det er SAS. Ja jeg hadde ikke helt troen på at det de infeksjoner som du hadde skulle gjøre den treg. Dem var ikke alvorlige. Kan prøv litt senere,har noe jeg har lyst til og prøve. Dette skjedde ikke i sikkerhetmodus var det sånn? Bare en rask ting du kan prøve. Lag en ny bruker i sikkerhetmodus. Logg deg på den nye bruker det samme? Endret 28. mars 2008 av SNIPPSAT
Aafloey Skrevet 28. mars 2008 Forfatter Skrevet 28. mars 2008 Nå prøvde jeg å ordne ny bruker i sikker modus, men fikk akkurat samme problemet der. Men når jeg kjører i sikker modus så funker PC-en helt supert!
snippsat Skrevet 28. mars 2008 Skrevet 28. mars 2008 Ok jeg kommer med noen forsalg senere. Process Explorer Kan du se litt på denne om det er noe som bruker mye av cpu kraft.
Aafloey Skrevet 28. mars 2008 Forfatter Skrevet 28. mars 2008 Var ikke noe spes som brukte process der nei...
fenderebest Skrevet 28. mars 2008 Skrevet 28. mars 2008 Sjekk så videre med Process Monitor fra Win Sysinternals hva den egentlig bruker tiden på.
JudgeHawk Skrevet 28. mars 2008 Skrevet 28. mars 2008 Hadde et tilsvarende problem som deg på XP x64 versjonen. Etter mye leting og irritasjon fant jeg en fix. Gå inn på tjenester/services og stopp tjenesten Windows Image Acquisition (WIA). Sett den også til å ikke starte automatisk. Dersom du ikke får stoppet den setter du den til ikke å starte og tar en reboot. Problemet med å stoppe denne tjenesten er at henting fra kameraer osv. vil ikke fungere etterpå. Hva som gjør at denne går sirup vet jeg ikke, men det gjorde i alle fall at det gikk kjapt etterpå.
fenderebest Skrevet 28. mars 2008 Skrevet 28. mars 2008 Det er nok neppe WIA i seg selv som gjør at det går tregt det er nok heller programvare og maskinvare som benytter seg av tjenestene dens som kunne gjøre at det gikk tregt.
JudgeHawk Skrevet 28. mars 2008 Skrevet 28. mars 2008 Det kan nok stemme... men etter et par dager med å finne ut hva det var som gjorde at tjenesten var treg så gav jeg opp, slo den av, og overførte bilder på en annen maskin i stedet.
Aafloey Skrevet 28. mars 2008 Forfatter Skrevet 28. mars 2008 Jeg får ikke åpna enhetsbehandling heller... Hva er det som kan til dette da...?
Aafloey Skrevet 28. mars 2008 Forfatter Skrevet 28. mars 2008 Får faktisk ikke åpna enhetsbehandling i sikkermodus heller...
snippsat Skrevet 28. mars 2008 Skrevet 28. mars 2008 (endret) Hmm prøv og sjekke systemfilene. Start->kjør->devmgmt.msc(så dårlig liv) Filen ligger i "c:\windows\system32" Start->kjør->cmd Skriv sfc /scannow Du må ha i win cd. Start->kjør->services.msc Kjører denne tjensten "Microsoft Management Console (MMC)" Endret 28. mars 2008 av SNIPPSAT
Aafloey Skrevet 28. mars 2008 Forfatter Skrevet 28. mars 2008 (endret) Jeg får ikke kjørt den scannow greia, for den finner merkelig nok ikke win CD-en som står i. Også finner jeg ikke den MMC greia på lista der... Endret 28. mars 2008 av Aafloey
Aafloey Skrevet 28. mars 2008 Forfatter Skrevet 28. mars 2008 Kan det ha seg at xp CD-en min ikke har originalt navn?
snippsat Skrevet 28. mars 2008 Skrevet 28. mars 2008 MMC kjører vel ikke som tjeneste,så glem det. Virker det hele tatt noe av det MMC kjører? Eksp. Start->kjør->diskmgmt.msc Start->kjør->eventvwr.msc Start->kjør->lusrmgr.msc Du husker mellomrom mellom sfc og /
Aafloey Skrevet 28. mars 2008 Forfatter Skrevet 28. mars 2008 Prøvde med mellomrom nå, samme problemet. Alle de der funka ja...
snippsat Skrevet 28. mars 2008 Skrevet 28. mars 2008 (endret) Så da virker mmc hvertfall på de. Microsoft Management Console står for kjøring av alle "msc"filer. devmgmt.msc. Ligger i c:\windows\system32? Får du noe feilmelding? Endret 28. mars 2008 av SNIPPSAT
Aafloey Skrevet 28. mars 2008 Forfatter Skrevet 28. mars 2008 Ja, den ligger der. Når jeg prøver å åpne den så kommer det opp 0 innhold. Får ikke noen feilmelding.
snippsat Skrevet 28. mars 2008 Skrevet 28. mars 2008 Filer som tilhører mmc har du. Msxml.dll Msxml2.dll Msxml3.dll
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå