Acey Skrevet 26. mars 2008 Skrevet 26. mars 2008 Nå begynner jeg etterhvert å innse at min gamle maskin med AMD 1800+ CPU ikke duger lenger, selv om jeg har oppgradert litt ram og gpu de senere år. I og med at kabinettet er plastic fantastic og båker som et jetfly, så tenkte jeg like godt å kjøpe meg en komplett maskin. "Dinside"-maskinene rundt omkring gir et godt bilde av hva jeg er ute etter, men så var det disse berømte E8400-cpu`ene da.. Jeg er vant med å bygge selv, selv om det er noen år siden sist. Jeg tenkte derfor å sette sammen min egen maskin. Den skal brukes til spill og generell surfing o.l. Jeg vil gjerne at maskinen skal være så stille som mulig, og at det ikke er for mye lys og bling-bling på kabinettet. Budsjettet er ca. 8-10k, inkludert 22" skjerm. Mus, tastatur og DVD-brenner har jeg fra før. Angående overklokking, så har jeg begrenset erfaring med dette. Likevel er det såklart en fordel dersom hw`en tillater dette! SLI behøves ikke. Har noen tanker om hva jeg vil ha, innspill mottas! Kabinett: Antec ninehundred ser grei ut, selv om den har lys. Kanskje ikke helt lydløs? NZXT "Hush" så også spennende ut. Dersom det finnes noen ok kabinetter som inkluderer psu med 450-500w, si fra! PSU: Må vel ha minst 500W, og stille! OSZ 600W? Chieftec 560W super series? Corsair? HK: Her aner jeg virkelig ikke... her trenger jeg hjelp. Trenger ikke SLI! CPU: Noe a`la 8400. Har brukt AMD i alt jeg har bygget de siste årene, men høres ut som Intel er best value for money for tiden? Det holder nok med dual core. RAM: Tenkte meg 2GB 6400-ram. Men vet ikke med merke.. GPU: Har vel bestemt meg for 8800GT. Men vil helst ha en med stille kjøling (ikke fanless, bare en god vifte) HDD: 500GB Samsung eller WD, denne klarer jeg nok selv. Skjerm: Samsung har jo godt rykte, men man får jo andre merker ned i 1600-1700 for 22".. Jeg skal ikke kjøre Crysis på max, men det skal være en spillemaskin som holder en stund. 10k med skjerm er makspris! Takk på forhånd for alle tips!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå