Gå til innhold

Pcen kjører 100% en god stund etter oppstart

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Har et lite problem med at pcen min kjører full load etter at jeg har starta pcen, holder på sånn i ca 20 min før jeg kan gjøre noe, for det bare lagger hele tida... Viser seg at det er svchost.exe, som er grunnen... Dette skjer hver gang jeg starter pcen... Er det noe som gjør at det kjører 100% hele tida, eller skal det være sånn...

PS. Har ikke alltid vært sånn... begynte vel for en uke siden eller no...

Har heller ikke installert noe spesielt på pcen som påvirker den prosessen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjekk etter spyware ol på pcen. Hvis du ikke finner ut av det kan du jo formatere den. Det skal absolutt ikke være 20 min. Hvis du har en pc som ikke er veldig gammel burde den kunne brukes etter 2-3 min.

Skrevet
Sjekk etter spyware ol på pcen. Hvis du ikke finner ut av det kan du jo formatere den. Det skal absolutt ikke være 20 min. Hvis du har en pc som ikke er veldig gammel burde den kunne brukes etter 2-3 min.

Ja, det stemmer. Den brukte kun et par minutter før... Har formatert for ikke så lenge siden...

Men har du et bra program å anbefale for å søke etter spyware o.l.?

Skrevet
Ja, det stemmer. Den brukte kun et par minutter før... Har formatert for ikke så lenge siden...

Men har du et bra program å anbefale for å søke etter spyware o.l.?

Spybot search and destroy. http://www.safer-networking.org/en/index.html Gratis og rensker virkelig opp hvis du har brukt internett en stund. Hvis du aldri har brukt anti-spyware før, så før du nok opp en lang liste over ting du ikke visste du hadde på pcen, og som du aldri har sagt ja til å ha der.

Skrevet

Nå har jeg kjørt et søk og fant ingen feil, men fremdeles så er det svchost.exe som kjører 100% de første 15min etter oppstart... Begynner å bli irritert her altså.. Den var da ikke sånn før...

Noen som vet hva annet jeg kan gjøre?

Takk

Skrevet (endret)

Svchost altså Service Host er bare en generisk host-prosess for Windows-tjenester.

Sjekk hvilke Windows-tjenster som kjører innunder denne ved å bruke Process Explorer.

Endret av fenderebest

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...