SirAmp Skrevet 24. mars 2008 Skrevet 24. mars 2008 Hei! enda en gang er jeg på jakt etter objektiv, denne gangen tele. har fra før et Canon 17-40 f/4 L USM som jeg er fantastisk fornøyd med, så lurer litt på Canons Teleobjektiver i L serien med IS og USM, men de er jo ganske dyre, så lurer jo litt på om de er verdt pengene eller ikke. når det gjelder hvor mange mm jeg trenger aner jeg ikke selv, men IOM at jeg allerede har et godt vidvinkel trenger det vel ikke begynne så alt for lavt, da er det bedre at det kan gå litt høyt, og oppfører seg godt gjennom hele spekteret. at objektivet er lyssterkt / raskt er ganske viktig for meg Jeg trenger også noe å bære/oppbevare Kamera og objektiver i, som gjerne kan ha plass til kamera med objektiv + 2 ekstra objektiver, også kjekt om det er plass til et litt større hus enn 400D i tilfelle det skulle bli et større kamerahus på meg nestegang.
TigerBlack Skrevet 24. mars 2008 Skrevet 24. mars 2008 lys sterkt og raskt.. vel da har du Canon EF 70-200 F2.8 med og uten IS. Denne er lynkjapp og optisk kvalitet som er kjempefin. Og den koster deretter, Det er også en F4 utgave med og uten IS, jeg har non-IS versjonen og denne er en av mine favoritter. Sigma har en 100-300 F4 EX som også gir flotte bilder. Etter kriteriene du setter er det ikke så mange andre jeg kommer på i farta.
diax Skrevet 24. mars 2008 Skrevet 24. mars 2008 Enig med Scanor's forslag om Canon EF 70-200mm i diverse varianter.
solaas Skrevet 24. mars 2008 Skrevet 24. mars 2008 Egentlig bare du som vet om du synes det er verdt det... men du kan jo gå til en fotobutikk å leie en 70-200 for en dag, eller bare prøve den i selve butikken.
Patrol_33 Skrevet 24. mars 2008 Skrevet 24. mars 2008 Hvis du ikke trenger zoom er EF 200mm f/2.8 et kanonobjektv. Det er nesten gratis sammenlignet med 70-200 f/2,8.
SirAmp Skrevet 24. mars 2008 Forfatter Skrevet 24. mars 2008 Egentlig bare du som vet om du synes det er verdt det... hehe ja er jo det, men kansje noen av dere som har en mening, som at det er noe annent til et par høvdinger mindre som yter nesten like bra
SirAmp Skrevet 31. mars 2008 Forfatter Skrevet 31. mars 2008 Tusen takk for hjelpen! det ble et Canon 70-200 f/4 L usm
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå