Gå til innhold

Compiz Fusion problemer med Ubuntu 7.10


Anbefalte innlegg

Sliter med at tittellinja til vinduer forsvinner etter at jeg aktiverer Compiz i Ubuntu 7.10. Har lest rundt på nettet og ser at mange sliter med nettopp dette, og at det er mulig å fikse - så da lurer jeg på om noen her kan hjelpe med med problemet eller vet noe om en eventuell ny versjon på trappene som fikser denne bug'en?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du lagt inn CCSM?

 

Hvis ikke, gjør det: sudo apt-get install compizconfig-settings-manager

 

Gå inn i menyen under system, predferences, apperance og nederst finner du et nytt valg, Advanced settings. Finn Windows Decoration, og der skal det være mulig å fikse dette.

 

atlef.

Lenke til kommentar
Har du lagt inn CCSM?

 

Hvis ikke, gjør det: sudo apt-get install compizconfig-settings-manager

 

Gå inn i menyen under system, predferences, apperance og nederst finner du et nytt valg, Advanced settings. Finn Windows Decoration, og der skal det være mulig å fikse dette.

 

atlef.

Ja, det skal være mulig å fikse der, men det er det som er roblemet med denne nyeste versjonen (0.5.2 tror jeg det er), at det å hake av for "Window Decoration" ikke har noen innvirkning - ingenting forandrer seg.

Lenke til kommentar

Hmm, da må jeg nok overlate dette til noen andre.

Dette virket når jeg hadde dette problemet, men var sikker på at det var fikset. Hvis du fjerner compiz og skjermkort driver. Og legger dette inn igjen, kan det være mulig at det fikses.

Andre alternativ kan være en feil i xorg.conf.

 

Post gjerne denne her slik at det i det minste er mulig å se etter feil.

 

atlef.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...