pahero Skrevet 22. mars 2008 Del Skrevet 22. mars 2008 Hei alle sammen. Jeg lurer på en ting, og det er åssen jeg kan få bytta TickRate'en i serveren min!? (Det er en dedikert server(Source Dedicated Server) Jeg har tickrate 33 ifra før. Jeg har ihvertfall lest mange steder der det står i stort: "THE ONLY PLACE YOU CAN CHANGE THE TICKRATE IS VIA THE COMMAND STARTUP LINE. " Command Startup line? O.o Hvor er det? og hvis jeg finner det, åssen får jeg skifta? Setter veldig pris på om dere hjelper meg! Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 22. mars 2008 Del Skrevet 22. mars 2008 (endret) Hei! Først, går du inn på mappen for Source Dedicated Server (SRCDS), hvilket er *\Steam\steamapps\brukernavn\source dedicated server. Høyreklikk på srcds.exe og velg "Lag Snarvei" eller "Create Shortcut". På denne snarveien høyreklikker du og velger "Egenskaper" eller "Properties". Der det står "Kilde" eller "Target", står det hos meg "C:\Program Files\Steam\steamapps\XXX\source dedicated server\srcds.exe". Til høyre for disse anførselstegnene kan du skrive kommandoer som gjør at serveren starter på en bestemt måte.Klikkbart bilde ---> For å endre serverens tickrate, må du skrive for eksempel -tickrate 66 til høyre for anførselstegnene. Eksempel: "C:\Program Files\Steam\steamapps\XXX\source dedicated server\srcds.exe" -tickrate 66 . Husk at jo høyere verdi du har tickrate på, jo mer CPU bruker serveren. Når du har skrevet dette, må du starte snarveien. Du kan endre navnet på snarveien - noe som er greit om du har flere servere eller servere med forskjellige konfigurasjoner. Andre kommandoer en kan skrive inn her, er for eksempel: -autoupdate (Oppdaterer HLDS/SRCDS automatisk ved oppstart.). -console (Kjører HLDS/SRCDS i console, og ikke med GUI, noe som gjør at serveren bruker mindre ressurser.). +map (Gjør at HLDS/SRCDS starter med et spesifikt map.). +maxplayers (Gjør at HLDS/SRCDS kun har plass til et spesifikt antall spillere.). +mapchangecfgfile (Gjør at HLDS/SRCDS starter med en spesifik konfigureringsfil.). -game (Gjør at HLDS/SRCDS starter med en spesifik "mod" cstrike er for både CS:S og CS.). [*]Eksempel: "C:\Program Files\Steam\steamapps\XXX\source dedicated server\srcds.exe" -tickrate 66 -console +map de_dust2 +maxplayers 16 +mapchangecfgfile server.cfg -game cstrike Lykke til med serveren! Edit: La til -game. Endret 23. mars 2008 av Jooakim Lenke til kommentar
pahero Skrevet 23. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2008 (endret) [EDIT]: Det funka ja, men jeg har vista, så åssen kan jeg starte snareveien? På forhånd takk Endret 23. mars 2008 av pahero Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 (endret) Det skal holde å skrive -tickrate 100 etter srcds.exe". Lykke til! Endret 23. mars 2008 av Jooakim Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå