Gå til innhold

Bugs i Zen-Cart...hvordan fikse de?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Har akkurat installert zen-cart, men er noen ting jeg ikke helt vet hvordan jeg skal få fikset

På toppen av sida står det

Warning: I am able to write to the configuration file: /path/includes/configure.php. This is a potential security risk - please set the right user permissions on this file (read-only, CHMOD 644 or 444 are typical). You may need to use your webhost control panel/file-manager to change the permissions effectively. Contact your webhost for assistance. See this FAQ
Men problemet er at includes/configure.php er chmod'a til 755, altså så skal det ikke gå ann å skrive i den...har prøvd med de to som er nevnt ovenfor også(644, og 444), men hjalp heller ikke

Så hvordan skal jeg da få fikset den feilen? :s

Og så den andre feilen er at helt nederst på sida så står dette

1062 Duplicate entry '7438eee83bcdb7249d71c3d5c9def336' for key 1

in:

[insert into sessions values ('7438eee83bcdb7249d71c3d5c9def3366f73d824', '1206140160', 'securityToken|s:32:\"8d0af05a05719bf14dcea0fe294f2dfb\";customers_host_address|s:28:\"217-78-84.0508.adsl.tele2.no\";cartID|s:0:\"\";cart|O:12:\"shoppingCart\":8:{s:8:\"contents\";a:0:{}s:5:\"total\";i:0;s:6:\"weight\";i:0;s:12:\"content_type\";b:0;s:18:\"free_shipping_item\";i:0;s:20:\"free_shipping_weight\";i:0;s:19:\"free_shipping_price\";i:0;s:9:\"observers\";a:0:{}}navigation|O:17:\"navigationHistory\":3:{s:4:\"path\";a:1:{i:0;a:4:{s:4:\"page\";s:5:\"index\";s:4:\"mode\";s:6:\"NONSSL\";s:3:\"get\";s:0:\"\";s:4:\"post\";a:0:{}}}s:8:\"snapshot\";a:0:{}s:9:\"observers\";a:0:{}}check_valid|s:4:\"true\";language|s:7:\"english\";languages_id|s:1:\"1\";languages_code|s:2:\"en\";currency|s:3:\"USD\";today_is|s:10:\"2008-03-21\";updateExpirations|b:1;session_counter|b:1;customers_ip_address|s:13:\"193.217.78.84\";')]

men hva i all verden betyr dette? Og hvordan skal jeg få fiksa det..? =/

Takker for hjelp

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den tilgangsfeilmeldingen skal gå vekk når du CHMODder riktig. Hvis ikke, kan du fjerne den i template.

Den andre feilen virket alvorlig. Les mer om feilen her.

Husk at Zen-Cart er en osCommerce-fork.

Skrevet

Takk for svar semafor

Ja, den skulle egentlig ha gått bort da, men det gjør den altså ikke, av en eller annen grunn

Men i hvilken fil er det jeg skal ta den bort fra?

Og den andre feilen...den fiksa jeg ved å slette det jeg hadde, og installere på nytt også ikke velge den "Store sessions in database" eller hva nå enn som står..

Husk at Zen-Cart er en osCommerce-fork.
Det visste jeg ikke, takk :)

Skulle gjerne prøvd ut den egentlig osCommerce også, men jeg finner bare nedlastning til oppgradering der (iallfall det jeg får når jeg trykker på "solutions -> downloads" der :s)

Skrevet

Du bruker kanskje Zen-Cart fordi at det da er mulig å style butikken din (tabelløst). osCommerce/Zen-Cart er egentlig en gammel, dårlig butikk med mye rot i bunn, men her er hvordan du fjerner feilmeldingen:

Endre if-løkken i /includes/init_includes/init_header.php, linje 53-59. Du kan gjøre det ved å kommentere den ut, eller endre sjekken til false.

På eget ansvar, selvsagt.

Skrevet (endret)

Takk for det, da ser det ut til at det funker helt uten feilmeldinger ;)

Og file er ikke skrivbar, så jeg vet egentlig ikke hvorfor det står at den er det, men..funker iallfall uten feilmeldingen nå

Edit:

Er jo egentlig ikke så farlig uansett, da jeg bare tester ut litt og sånt, så..men var iallfall irriterende med den meldinga ;)

Endret av Anders Moen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...