Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Blinkende grønnt lys, men vil ikke starte


Anbefalte innlegg

Hei!

Etter at strømmen ble borte i huset (for så å komme tilbake), ville ikke PC-en starte.

Fremme ved startknappen er det et grønnt lys som lyser konstant når PC-en er slått på.

Dette lyset startet å blinke og PC-en lot seg ikke starte.

Mistenkte PSU'en og bestilte ny.

Fikk denne i dag, og installerte den.

Maskinen statet fint, men pluttselig slo den seg av, og dette blinkende grønne lyset kom frem igjen.

Jeg skrudde av strømmen på PCU'en, og lot den stå en stund.

Startet PC-en på nytt. Atter en gang startet den fint, før den etter ca. ett minutt skrudde seg av, og det grønne lyset begynte å blinke.

 

Hovedkort:MSI K8N NEO2

Prosessor: AMD Athlon 64 3500+ 2.2 GHz

Dette står i: Antec Sonata Miditower

 

Jeg må innrømme at da jeg åpnet opp PC-en var det en del støv rundtomkring. Også i hullene på siden av kassen.

Støvet er nå fjernet.

Er det noe som har gått varmt og blitt ødelagt?

 

Maskinen kom i oppstartfasen i Windows 2000 i det den stengten ned av seg selv.

 

Neste oppstart gikk jeg inn i BIOS. Alt så normalt ut vedrørende temperaturene som ble målt.

Dog så jeg at jeg manglet en HardDisk ????

 

Jeg stengte maskinen ned for å sjekke alle ledningene etter bytte av PSU. Alt så normalt ut.

Når jeg nå forsøkte å starte opp spant viftene opp og alt virket normalt i ca. 3 sekunder før den stengten ned av seg seg selv igjen. Den kommer ikke så langt at jeg får kommet meg inn i BIOS engang :(

 

Fortvilelsen starer å bli merkbar.................

 

Alle tilbakemeldinger mottas mes STOR Takk!

 

Etter utallige forsøk med å ta ut og sette inn forskjellige komponenter, ser det nå ut som om maskinen kjører stabilt med ett lånt sett med RAM-brikker.

Jeg begynner nå å se "lyset i tunellen", (får bare håpe at det ikke er ett møtende tog...................).

 

Nå må jeg bare finne ut hvile RAM som passer best til dette hovedkortet, og hvor mye jeg bør kjøpe.

Det får jeg ta i en annen del av forumet.

 

Takker for innspillet BoC_SantaCruz.

 

 

Nå viser det seg at så enkelt skulle det ikke være likevel........ :(

Maskinen stengte nettopp ned med lånt RAM-brikke. (Er usikker på RAM-brikkens kompabilitet til hovedkortet...........)

 

Under tidligere feilsøking viste det seg at PC-en ikke ville starte når CD-spilleren er koblet til.

Kan det være noen sammenheng mellom dette at PC-en stenger umotivert ned, og at CD-spilleren antagelig ikke fungerer?

Hva med selve hovedkortet eller kontrolleren (for CD-en).

 

Igjen...........................

Håper på tilbakemeldinger..................

Endret av niruko
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...