MariusHH Skrevet 18. mars 2008 Skrevet 18. mars 2008 Jeg har nettopp kjøpt et HD-kamera fra Sony med lagring på minnebrikke. Jeg er veldig fornøyd, bortsett fra at jeg får vindstøy av selv lite vind. Har du noe tips til hvordan man reduserer dette? Kamera har visstnok ikke vindstøyreduksjon
DannyFugl Skrevet 19. mars 2008 Skrevet 19. mars 2008 Kamera har visstnok ikke vindstøyreduksjon Svaret på ditt problem:P Men hadde jeg vore deg hadde jeg kjøpt en ekstern mikrofon, feks Sennheiser og Rødemic, Har hørt at Røde Videomic er anbefalt av mange, det er en mikrofon du har i BLitz "skoen" på kamera.
asoeli Skrevet 19. mars 2008 Skrevet 19. mars 2008 Etter spesifikasjonene har kameraet hverken mic.uttak eller 'blitz'sko, men du kan prøve å feste noe 'raggete' stoff over mikrofonen med borrelås eller liknende. Alt slikt hjelper noe.
MariusHH Skrevet 19. mars 2008 Forfatter Skrevet 19. mars 2008 Etter spesifikasjonene har kameraet hverken mic.uttak eller 'blitz'sko, men du kan prøve å feste noe 'raggete' stoff over mikrofonen med borrelås eller liknende. Alt slikt hjelper noe. Den har blitzsko så en ekstern mic får jeg koplet til. Da vil jeg imidlertid ikke få 5.1-lyd. Jeg får prøve meg med noe raggete stoff. Takk for hjelpen
thorvald30 Skrevet 16. mai 2008 Skrevet 16. mai 2008 Etter spesifikasjonene har kameraet hverken mic.uttak eller 'blitz'sko, men du kan prøve å feste noe 'raggete' stoff over mikrofonen med borrelås eller liknende. Alt slikt hjelper noe. Den har blitzsko så en ekstern mic får jeg koplet til. Da vil jeg imidlertid ikke få 5.1-lyd. Jeg får prøve meg med noe raggete stoff. Takk for hjelpen Heisan! Funnet noe som funket? Jeg irriterer meg også på dette....
simmyt Skrevet 16. mai 2008 Skrevet 16. mai 2008 [quote name='asoeli' Jeg får prøve meg med noe raggete stoff. Heisan! Funnet noe som funket? Jeg irriterer meg også på dette.... jeg har også prøvd dette, beste så langt er pelspynten på noen h&m damehansker jeg fant(sørg for at kona ikke merker det!) har også sett etter samme type skumgummi de har på profesjonelle mic'er, den er litt stiv og har porer som går helt igjennom. ulempen med å klistre på noe slikt er at jeg får inn lyden fra motoren på kameraet litt bedre, men for deg blir sikkert ikke det noe problem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå