Gå til innhold

Spillverket.no: forum, bruktmarked og piratkopiering

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forumet er veldig streng på piratkopiering.

sitat fra nettiketten til forumet:

"Hva omfatter "informasjon som kan lede til piratvirksomhet"?

Vi tillater ikke MP3er, piratkopiert programvare (warez), cracks, serie-koder og CD-keys. Dette omfatter direkte linking, linking til sider som inneholder dette og alternative måter å skaffe seg slike ting på. Dette omfatter også diskusjoner rundt bruk av slikt materiale.

Det omfatter ikke diskusjoner angående piratkopiering, diskusjoner rundt hva som i følge norsk lov er lovlig og ulovlig. Om du er i tvil om hva vi tillater, ta kontakt med en moderator pr. e-post"

Men, I bruktforumet selger folk cder som de innrømmer at er brente:

"Alle spillene er brente, men de virker akkurat som de vanlige. Det er disse spillene: Toy Story 2, Unreal Tornament, Magic, Carmageddon TDR2000, F1200, The Sims osv.

... Det koster 100kr per cd, så hvis du vill ha 3 spill og alle går på en cd, så får du alle de tre spille for 100kr"

Jeg syns ikke dette høres helt logisk ut, så blir reglene i forumet lettere, eller reglene i bruktmarkedet bli strengere?

for å hindre at dette blir en rent warez forum, syns jeg reglene skal gjøres strengere i bruktmarkedet

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har tro på at ledelsen i HWN passer mer på forumet enn bruktmarkedet siden bruktmarkedet er beregnet på HW og ikke på SW, derfor tenker de ikke over bruktmarkedet som noe warez-sted. Men når folk begynner med warez på bruktmarkedet, da må noe gjøres.

Jeg synes det er topp med strenge regler mot warez.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...