Gå til innhold

Er det noen grunn til å beholde Vista?


Anbefalte innlegg

Jeg har PC-en i signaturen, og som dere ser, er det en rimelig sprek pc. Jeg bruker den til spilling og film, og har ikke noe mer spennende å bruke den til. Det kan faktisk hende at jeg bruker photoshop, men det er kun en gang i blant.

 

Kan dere gi meg en eneste grunn til å beholde vista?

 

Skal bruke zune eller hva det heter for å få vista look, og da er det vel ikke noe vits å ha vista?

 

Jeg hater forresten oppsettet når man skal lagre filer i vista, der det er et jævla herk å finne frem til mappa man skal til. Og så er det "user" og "documents" som er to mapper som inneholder samme mapper og tull og rot.

 

Likte faktisk XP bedre......

 

Forresten, veit jeg at det er ørten tråder om det her fra før av, men jeg vil ha min egen=)

Endret av Emil Johansen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du tviler, synes jeg du bør satse på XP istedet. Skal ikke kaste bensin på bålet her, men JEG synes ikke vista har gitt meg noe som helst annet enn tregere pc og mer irritasjon. (Og ja, jeg har prøvd vista lenge nok til å uttale meg).

 

Eneste grunn jeg ser, er hvis du har mye minne du vil få utnyttet (4GB+)

Lenke til kommentar

En god grunn? Direct X10? Ellers ser jeg ingen grunn til at du skal beholde det! Innstaler Xp og last ned DX10hack eller nå sånt!

Spesielt når du likte XP bedre:P

 

Edit: Anbefaler ikke å bruke noe program til å få vista look, tar bare ytelse!

Endret av Applebee
Lenke til kommentar

Jeg har som (indirekte) sagt, 4 GB RAM som opererer på 800 MHz. Hvor mye får XP utnytta? Det kommer opp 2,8 GB i Vista.

 

Bare jeg får en raskere pc, er jeg fornøyd. Har betalt 12 000(egentlig 23k, men har bra rabatter hos Dell=D) for en PC som er treigere enn min gamle Dell Latitude L400(laptop fra 2000 med 128 MB RAM og 700MHz PIII prosessor) til å starte opp. Da er det vista på XPS'en og XP på L400. Det er nesten litt flaut.

 

Så jeg tror jeg heller skal nyte XP i sin fulle glans. Jeg kjører RAID 0. Funker det i XP og? Jeg trenger ikke noe ekstra innstillinger eller programvare for at det skal funke?

Lenke til kommentar
Hvorfor i alle dager skall du starte pcen så mye at det har noe å si? En restart en gang i uken/ved LAN/datapartys har vell ingen verdens ting å si. Vista ble ikke laget for å restartes, men for å gå i sovemodus/hibernate.

 

Den blir treig som f... hvis jeg ikke restarter. Vista er ikke bra nok til å restartes så sakte. Mulig jeg gjør noe grundig feil, men med mindre jeg restarter PC-en en gang/døgn, er den sørpe. Rett og slett. Har ikek mange programmer kjørende heller. Kun WLM, uTorrent og i blant firefox.

 

Det rare er at helt i starten når man slår på pc,n når bios starter, er den linja som kommer opp utrolig treig til å bli helt hvit. Kan hende ett eller anna HW i PC-en har streika. Hva vet vel jeg?

Lenke til kommentar
En god grunn? Direct X10? Ellers ser jeg ingen grunn til at du skal beholde det! Innstaler Xp og last ned DX10hack eller nå sånt!

Spesielt når du likte XP bedre:P

 

Edit: Anbefaler ikke å bruke noe program til å få vista look, tar bare ytelse!

 

I know. Men tviler på at det tar så mye som AERO bruker i vista. Jeg er faktisk 100 % overbevist om at jeg får høyere ytelse med utseende-emulator i XP enn med vanlig AERO grensesnitt i vista. Så det så=)

 

 

Ingen interesse av det. Veit ikke engang hva conan er=P

Endret av Skagen
Lenke til kommentar
Hvis du ikke bruker noen av funksjonene Vista har å by på, og liker Xp bedre, ser jeg ingen grunn til å beholde Vista.

Du sier at du spiller. Jeg lurer da på om du bryr deg mye om DX10? Det er vel det eneste positive på spillfronten Vista i forhold til Xp.

 

Enig der. DX10 er ikke akkurat såå viktig - ihvertfall ikke enda! Jeg tror jeg holder meg til XP et par måneder, så får vi se hva som skjer når de stopper å lage upgrades. Kanskje Vista får en sjanse til.

 

Vista er ikke bra nok til å restartes så sakte.

Mente såklart sjelden:P

Lenke til kommentar
Hvis du tviler, synes jeg du bør satse på XP istedet. Skal ikke kaste bensin på bålet her, men JEG synes ikke vista har gitt meg noe som helst annet enn tregere pc og mer irritasjon. (Og ja, jeg har prøvd vista lenge nok til å uttale meg).

 

Eneste grunn jeg ser, er hvis du har mye minne du vil få utnyttet (4GB+)

 

4GB+ ?? Det har da ingen ting med Vista å gjøre, det har med om du kjører 32-bit eller 64-bit.

 

Dessuten har jeg også brukt Vista lenge nok til å si at den er ikke tregere enn XP på min PC, snarere tvert imot. Men jeg har PC som er rimelig oppegående.

Endret av Aqualong
Lenke til kommentar
Hvis du tviler, synes jeg du bør satse på XP istedet. Skal ikke kaste bensin på bålet her, men JEG synes ikke vista har gitt meg noe som helst annet enn tregere pc og mer irritasjon. (Og ja, jeg har prøvd vista lenge nok til å uttale meg).

 

Eneste grunn jeg ser, er hvis du har mye minne du vil få utnyttet (4GB+)

 

4GB+ ?? Det har da ingen ting med Vista å gjøre, det har med om du kjører 32-bit eller 64-bit.

 

Dessuten har jeg også brukt Vista lenge nok til å si at den er ikke tregere enn XP på min PC, snarere tvert imot. Men jeg har PC som er rimelig oppegående.

 

Nå skal ikke jeg si noe ang. hvilke programmer du kjører, eller hva du har gjort med windows'en din, men er du helt sikker på at vista er raskere? Har du 32 eller 64? Hvilke specs har maskinen din?

Lenke til kommentar
Hvis du tviler, synes jeg du bør satse på XP istedet. Skal ikke kaste bensin på bålet her, men JEG synes ikke vista har gitt meg noe som helst annet enn tregere pc og mer irritasjon. (Og ja, jeg har prøvd vista lenge nok til å uttale meg).

 

Eneste grunn jeg ser, er hvis du har mye minne du vil få utnyttet (4GB+)

 

4GB+ ?? Det har da ingen ting med Vista å gjøre, det har med om du kjører 32-bit eller 64-bit.

 

Dessuten har jeg også brukt Vista lenge nok til å si at den er ikke tregere enn XP på min PC, snarere tvert imot. Men jeg har PC som er rimelig oppegående.

 

 

Jepp, det stemmer. Var litt kjapp på avtrekkeren. Er sånn at når jeg "tenker" vista, tenker jeg automatisk x64, da driverstøtten er ganske bra på den. DX10 er også en fin ting med vista, hvis du er hardcore gamer.

Lenke til kommentar

Kan gi deg noen tips som kan hjelpe deg et stykke på vei til en litt mer positiv opplevelse av vista.

 

1. Du kan installere på nytt, denne er det mange som anbefaler, noe jeg kun gjør nå for følgende scenario. Bruk vLite(se sig.) for å fjerne litt av det som populært kalles "Bloatware" i vista.

 

2. Du kan selv lete opp tips å triks på nett for optimalisering av vista. Her vil jeg på det sterkeste anbefale at du selv utfører endringene, og ikke la deg "lure" av tredje parts programmer til dette. Link til tidligere post av meg.

 

3. Msconfig eksisterer i vista og, som i alle andre utgaver av windows, tror jeg. Sjekk hva du kan endre/hindre i å starte opp. Her vil jeg og si, gjør kun endringer i program delen. Ikke tjenester, eller noen av de andre flikene.

 

4. Jeg bruker så langt kun gratis programmer på vista og opplever en viss ytelses økning, da disse ikke er like ressurskrevende.

 

5. Såkalt OEM leverandører av maskiner, som dell, legger gjerne med egne programmer, som ikke alltid er like nødvendige. En del av disse kan med trygghet fjernes.

 

6. Vista sin egen event viewer har og en hendig innebygd funksjon, tro det eller ei, som lar deg sjekke helse tilstanden til maskinen. Her er info fra hestens munn.

.

 

Det er klart at valget blir ditt, dette er kun en anbefaling fra en over snittet "windows os tweaker". Startet med 98lite i hine dager, og har kun ballet på seg. Så ja, jeg har lært gjennom en hel del installeringer.

Slik Chuck Norris har mistet tellingen på hvor mange han har "roundhouse kicked" i livet, har jeg mistet oversikten over hvor ofte jeg har reinstallert windows. Ikke fordi OS'ene er blir trege i seg selv, det er kun brukeren sin feil at det ryker. hehe.

 

atlef.

Endret av atlef
Lenke til kommentar
Kan gi deg noen tips som kan hjelpe deg et stykke på vei til en litt mer positiv opplevelse av vista.

 

1. Du kan installere på nytt, denne er det mange som anbefaler, noe jeg kun gjør nå for følgende scenario. Bruk vLite(se sig.) for å fjerne litt av det som populært kalles "Bloatware" i vista.

 

2. Du kan selv lete opp tips å triks på nett for optimalisering av vista. Her vil jeg på det sterkeste anbefale at du selv utfører endringene, og ikke la deg "lure" av tredje parts programmer til dette. Link til tidligere post av meg.

 

3. Msconfig eksisterer i vista og, som i alle andre utgaver av windows, tror jeg. Sjekk hva du kan endre/hindre i å starte opp. Her vil jeg og si, gjør kun endringer i program delen. Ikke tjenester, eller noen av de andre flikene.

 

4. Jeg bruker så langt kun gratis programmer på vista og opplever en viss ytelses økning, da disse ikke er like ressurskrevende.

 

5. Såkalt OEM leverandører av maskiner, som dell, legger gjerne med egne programmer, som ikke alltid er like nødvendige. En del av disse kan med trygghet fjernes.

 

6. Vista sin egen event viewer har og en hendig innebygd funksjon, tro det eller ei, som lar deg sjekke helse tilstanden til maskinen. Her er info fra hestens munn.

.

 

Det er klart at valget blir ditt, dette er kun en anbefaling fra en over snittet "windows os tweaker". Startet med 98lite i hine dager, og har kun ballet på seg. Så ja, jeg har lært gjennom en hel del installeringer.

Slik Chuck Norris har mistet tellingen på hvor mange han har "roundhouse kicked" i livet, har jeg mistet oversikten over hvor ofte jeg har reinstallert windows. Ikke fordi OS'ene er blir trege i seg selv, det er kun brukeren sin feil at det ryker. hehe.

 

atlef.

 

Takk for et godt tips! Skal legge inn vista på nytt nå.

 

Emil

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...