Gå til innhold

Spb Mobile Shell, et "must" til HTC!


Anbefalte innlegg

Jeg har hatt HTC Touch Cruise i noen uker nå, og har aldri vært helt fornøyd. Enheten har alt av tilkoblinger og muligheter, men operativsystemet er skuffende.

 

Windows Mobile 6 har endret seg minimalt siden sist jeg hadde PDA (Fujitsu Siemens Loox 720 med 2003 SE). WM6 gjør enheten svært treg, og brukervennligheten er minimal (høy stylusbruk) . Ikke helt hva jeg hadde venta meg for 5000,- i 2008.

 

For et par dager siden installere jeg Spb Mobile Shell 2.0. Programmet legger seg oppå WM6, og dykker ned i operativsystemtet for å utføre oppgaver.

 

Programmet fungerer perfekt, og utseendet på menyer er slik man burde forvente på en slik enhet. Menyene og menyinnholdet kan også endres slik at programmer man bruker ofte ligger svært lett tilgjengelig.

Programmet gjør telefonen svært kjapp, uten noe tegn til heng eller etterslep.

 

Før jeg installerte Spb Mobile Shell vurderte jeg om jeg skulle kvitte meg med HTC'en, eventuelt vente på Google Android. Nå har enheten fått nytt liv, og har blitt alt hva jeg ønsker meg!

 

Anbefales!

 

PS: programmet kan prøves ut gratis i 15 dager!

 

Ex

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
Hva skjer med HTC's touch flow når du installerer Spb mobile shell? Kan man skifte mellom de to?

Hei!

Du legger Spb på toppen i Today\Items listen din (om jeg ikke husker helt feil). Dette gjør at Touch-Flow fungerer som før bortsett fra at du har laget en annen Home-Screen (om jeg ikke husker feil).

 

Jeg testet Spb Mobile Shell for en stund siden på min Touch, men slettet det. Jeg liker bedre den orginale HTC/Microsoft oppsettet. Jeg bruker ALDRI pennen og synes at programmer som Spb Mobile Shell er en tvangstrøye som begrenser valgmulighetene. Jeg er klar over at noen som er vant med andre operativsystemer ofte blir overveldet av WM6/WM6.1, og omfavner noen disse "forenklingene" i PointUI og Spb Mobile Shell (f.eks). Jeg for min del liker dem altså ikke ...

 

Tobias

Lenke til kommentar

Takk for svar. Jeg er forsåvidt godt fornøyd med min cruise som det er. Synes Touch flo fungerer veldig greit, og jeg digger funksjonaliteten/mulighetene i WM. Imidlertid kan det være litt "heng" noen ganger (f.eks noen sekunder å vente på mediaplayer som starter opp. Ikke noen big deal, men Exposure skrev at Spb shell vil gjøre telefonen raskere. Kan det være riktig? Dessuten så ser det jo bra ut, og hvis det bare er å avinstallere så hvorfor ikke?

Lenke til kommentar

Digger mobilen jeg, bortsett fra at nå i disse sol dager er skjermen helt ubrukelig...vurderer å kjøpe en ny mobil bare for å ha om sommeren.

 

Må si at det OSen såg fantasktisk ut. Men hvorda funker det å installerer dette? Mister du da HTC sitt orginale og har ingen muligheter å vende tilbake?

Og forsvinner ikke garentien/reklamsjonsretten din når du installerer et annen OS?

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar
Digger mobilen jeg, bortsett fra at nå i disse sol dager er skjermen helt ubrukelig...vurderer å kjøpe en ny mobil bare for å ha om sommeren.

 

Må si at det OSen såg fantasktisk ut. Men hvorda funker det å installerer dette? Mister du da HTC sitt orginale og har ingen muligheter å vende tilbake?

Og forsvinner ikke garentien/reklamsjonsretten din når du installerer et annen OS?

 

Angående solrefleksjon. Har du skrudd opp lysstyrken på skjermen? Jeg har den på maks, og ser displayet godt i sollys. (Unntaket er når tastelåsen er på. Da er baklyset dempet, og jeg må slå av tastelåsen "i blinde")

 

Ellers er ikke spb mobile shell et OS, men et skall (program)som legger seg oppå wm6. Slik som velkomstskjermen til HTC touch-flo hvis jeg har forstått deet riktig.

 

Ellers noen som vet om spb faktisk gjør telefonen raskere/mer responsiv?

Endret av chritigu
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 1 måned senere...
Jeg vil bare informere at SPB Mobile Shell er nå på norsk!!! Sjekk SPB Mobile Shell in Norwegian for instruksjoner og for å laste ned språkfilen.

 

 

Jeg kan anbefale SPb Mobile shell 2.1.2 med skinpakken fra denne siden : http://www.imarche.net/omnia/index.htm.

 

Til denne har jeg også laget en norsk oversettelse pluss du får litt flere valg enn det som er standard i spb mobile shell (F.eks er x-knappen fjernet og lagt inn kalender i stedet. Hvorfor skulle man ha lyst til å gå til today screen?? )

 

Send meg en pm hvis dere vil teste min norske oversettelse. Jeg legger den ikke ut for alle da jeg oversatte den i går kveld, og vil ha litt tid til å bruke den og lete etter trykkfeil og sånn...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...