Gå til innhold

LG KU990 dårlig musikkspiller?


Anbefalte innlegg

sitter og venter på en LG KU990 som jeg har bestilt. har lest litt på nettet at det er så dårlig musikkspiller på den, stemmer dette ? musikkspiller er litt viktig for meg så det er litt skuff om den er dårlig.

og noen som vet om noen andre ulemper og dårlige ting med den ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"knotete equalizer"??? Det er ikke equalizer på den.

 

Jeg syns mp3-spilleren har meget dårlig lyd(har prøvd standard headset, samsung P2 headset, Koss PortaPro og Nokia BH-501(BT)). Jeg hadde en SE P1i før, og må ærlig innrømme at den eide KU990. P1i gav klar og fin lyd, med bra bass, som beveget seg over alle frekvenser. KU990 er i følge flere nettsider sperret på <100Hz. Det gir utslag og lyden er slapp og kjedelig. Jeg har også et Nokia BH-501 stereo bluetooth headset, og med dette tilkoblet får jeg lik lyd som på P1i og på min Samsung P2 mp3-spiller(trolig samsungs beste og dyreste mp3-spiller). Så hvis du spiller av lyd via A2DP(stereo bluetooth), får du meget god lyd - med et bra headset, er det fullt på høyde med fullblods mp3-spillere som iPod o.l.

 

Det jeg reagerte på når jeg fikk telefonen er hvor lett det er å lage riper i den, hvor hardt man må trykke på skjermen, og at det ikke er klokke hvis man er inne i menyer. Småpirk for noen, men vesentlige detaljer for meg. 120 FPS funksjonen er utrolig fet, og har hatt mye moro med den. Har du skikkelig gode lysforhold, kan du ha mange timer med moro med den funksjonen!=)

 

Hvis du får god pris(som f.eks elprice, der jeg fikk den for 1500 med nonstop), er den verdt pengene, men over 2000 ville jeg aldri brukt på en telefon med så mange småfeil som denne har.

 

Men for all del, kanskje du elsker den. Lykke til med det nye leketøyet ditt! Er du ikke veldig kritisk, vil du nok storkose deg med den.

 

PS: mp3 spilleren er ikke utrolig dårlig, det går fint ann å høre på musikk med den og standard headset. Det jeg mener er at den ikke er utrolig bra heller. Jeg ville gitt 3-4 som totalkarakter på musikkavspilling.

 

 

-Emil Johansen

Lenke til kommentar
"knotete equalizer"??? Det er ikke equalizer på den.

..jeg må visst prøve å høre etter litt bedre :roll:

 

..men du mener det er et filter på <100Hz, samme om du bruker et headset eller ikke?

 

Vet ikke helt hva du mente der, men har lest på flere nettsteder at telefonen ikke spiller av frekvenser på under 100 Hertz. Dermed, blir bassen litt "død". Jeg fikk mye dypere bass på det trådløse headsetet, så kanskje telefonen har en hardware mekanisme som sperrer frekvenser under 100Hz, mens at musikk som spilles av via bluetooth ikkke kommer innom denne komponenten.

Lenke til kommentar
Nå er vel ikke dette en grunn til å boikotte telefonen heller. Husk at dette kan faktisk fikses med en enkel oppgradering av software, så snart det kommer. Og om Lg har fått klager på dette, retter de nok det opp.

 

 

Jon Emil

 

Med mindre det er HW som sperrer frekvensene da. Blir litt dumt å kalle inn igjen flere hundre tusen telefoner!

Lenke til kommentar
Nå er vel ikke dette en grunn til å boikotte telefonen heller. Husk at dette kan faktisk fikses med en enkel oppgradering av software, så snart det kommer. Og om Lg har fått klager på dette, retter de nok det opp.

 

 

Jon Emil

 

Med mindre det er HW som sperrer frekvensene da. Blir litt dumt å kalle inn igjen flere hundre tusen telefoner!

 

 

Vel, med en FW-oppgradering kan man jo få equalizer.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Musikkspilleren er sikkert ikke spesielt bra sammenlignet med andre teleofner,men så er vel dette heller ikke en telfon man kjøper pga. det da! men jeg syntes den er helt grei!har vel 250 sanger på den eller noe sånt. et annet Stort minus er at den ikke har Wi-fi da! Men ellers er dette en kjempe god telefon på de fleste felt! Du behøver ikke å angre på dette kjøpet nei! anbefales!

Lenke til kommentar
Musikkspilleren er sikkert ikke spesielt bra sammenlignet med andre teleofner,men så er vel dette heller ikke en telfon man kjøper pga. det da! men jeg syntes den er helt grei!har vel 250 sanger på den eller noe sånt. et annet Stort minus er at den ikke har Wi-fi da! Men ellers er dette en kjempe god telefon på de fleste felt! Du behøver ikke å angre på dette kjøpet nei! anbefales!

 

Hmmm. Den er jo markedsført som en mediatelefon(hovedsaklig kamera, men også media). Hvis ikke hadde det ikke fulgt med 3,5mm adapter og det hadde ikke vært noe poeng med 3" skjerm.

 

Det med WiFi er jeg helt enig i. Det er et savn, men jeg klarer å leve uten. Har slått av HSDPA og bruker EDGE til å sjekke mail. Funker fett, og batteritiden er helt konge.

 

Jeg må bare få sagt at jeg har prøvd min andel telefoner i livet, og har opplevd mye rart. Fra 6131, N95 til E90 og KU990. LG'en er helt klart den beste - den er ikke perfekt, men den er MYE bedre enn alle de andre telefonene.

 

Hvis jeg skulle ha noe å utsette på den er det musikkspilleren, som jeg har nevnt før, og at det er litt tungvint å skrive på skjermen. Den er treg til å reagere, og det tar generelt sett lang tid å skrive melding. Dette er såklart noe man må forvente med en så stor touchscreen.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...